Przejdź do treści Przejdź do menu
czwartek, 20 lutego 2025 napisz DONOS@

Strategia promocji gospodarczej Łomży 2005-2010

Radni miasta Łomży w komisjach dyskutują nad dokumentem określającym jak ma się promować Łomża w najbliższej sześciolatce. Strategia promocji gospodarczej Łomży 2005-2010 została opracowana dr Wojciecha Dziemianowicza i mgr Katarzynę Szmigiel z Uniwersytetu Warszawskiego. Częścią składową Strategii jest analiza stanu obecnego promocji miasta. Delikatnie mówiąc jest źle. Aby było lepiej naukowcy proponują wydać na promocję miasta w tych latach: 2 000 000 zł.

Nakłady na promocję Łomży w latach 2005-2010
Nakłady na promocję Łomży w latach 2005-2010
W dokumencie czytamy:
* (...) Łomża przegrywa konkurencję głównie na polu skuteczności transformacji gospodarczej, a także ze względu na dostępność komunikacyjną i stan infrastruktury technicznej. Tu w zasadzie wszystkie miasta wyprzedzają Łomżę i co najistotniejsze, mocną konkurencję stanowią ośrodki Polski wschodniej, jak: Ostrołęka i Siedlce. (...)
* Aktywność marketingowa władz lokalnych wypada gorzej niż w Żorach, Kaliszu i Siedlcach. Porównywalne – niskie oceny Suwałk i Ostrołęki zgodne są z tezą, iż miasta Polski wschodniej znacznie słabiej promują się na zewnątrz, niż czynią to ośrodki zachodniej części kraju. (...)

Infrastruktura techniczna
W ogólnym, w porównaniu z innymi miastami dość negatywnym, obrazie infrastruktury można wskazać trzy pozytywne elementy, które mogą przyczynić się do zainteresowania Łomżą potencjalnych inwestorów. Są to: nowoczesna oczyszczalnia ścieków, sukcesywnie postępujący proces modernizacji i rozbudowy systemu wodno-kanalizacyjnego a także rozbudowa ujęć wody.(...)

Instytucje otoczenia biznesu
Instytucje otoczenia biznesu w Łomży poddawane są ogólnej krytyce. Działalność Łomżyńskiej Izby Przemysłowo-Handlowej, Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego oraz Agencji Rozwoju Regionalnego jest niedostrzegana przez zainteresowanych lub oceniana negatywnie w kontekście możliwości, jakie tego typu organizacje mogłyby dawać miastu.(...)

Promocja gospodarcza
Główną cechą prowadzonej promocji gospodarczej jest to, iż jest ona w zasadzie niedostrzegana przez mieszkańców i przedsiębiorców.(...)

Obsługa przedsiębiorców
Urząd Miejski w Łomży ma niewielkie doświadczenie w obsłudze inwestorów. Braki występują na polu procedur obsługi oraz organizacji urzędu. Wprawdzie Urząd Miejski otrzymał Certyfikat Jakości ISO 9001:2001, który zobowiązuje Urząd do stałego podnoszenia jakości pracy, to sama jego struktura nie gwarantuje wychodzenia naprzeciw potrzebom przedsiębiorców. Brak wydziału promocji, centrum obsługi inwestora lub centrum wspierania biznesu powinny być – wzorem innych miast – usunięte w pierwszej kolejności.(...)

Generalizując wymienione powyżej słabości można wyróżnić trzy grupy problemowe:
1. Informacja, a w szerszym rozumieniu wiedza. Pod tym hasłem mieszczą się zarówno słabości w generowaniu i przekazie informacji wewnątrz miasta, między poszczególnymi instytucjami i firmami, jak też słabości w generowaniu i dystrybucji informacji o Łomży na zewnątrz.

2. Współpraca zarówno między podmiotami łomżyńskimi, jak również współpraca z instytucjami i przedsiębiorstwami zewnętrznymi. Problem słabej współpracy dotyka sfery politycznej oraz ścierania się interesów różnych grup. Tym bardziej powinien on być rozwiązany w kontekście działań promocyjnych mających prezentować Łomżę jako miasto o korzystnym klimacie inwestycyjnym.

3. Wspieranie przedsiębiorców. Braki w zakresie wspierania przedsiębiorczości wydają się być największe, zaś tendencje światowe i krajowe pokazują, że temu zagadnieniu poświęca się coraz więcej miejsca w polityce rozwoju regionalnego i lokalnego.

Głównym celem strategii promocji gospodarczej jest poprawa warunków dla wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw lokalnych i wzrostu zainteresowania inwestorów zewnętrznych.
Osiągnięcie tego celu będzie możliwe, zgodnie ze zdefiniowanymi problemami, poprzez sukces w osiągnięciu trzech celów strategicznych.
1 – Rzetelna informacja
2 – Współpraca na rzecz Łomży
3 – Obsługa przedsiębiorców na wysokim poziomie
(...) Sformułowane trzy cele zakładają dużą rolę Urzędu Miejskiego jako inicjatora szeregu działań skierowanych zarówno do instytucji otoczenia biznesu, jak i samych przedsiębiorców. Dlatego konieczne jest przyjęcie trzech zasad, które przestrzegane będą w trakcie dochodzenia do postawionych sobie celów:
* zasada wspierania konkurencji – oznacza, że Urząd Miejski stanie się nie tylko zleceniodawcą, ale przede wszystkim instytucją, która pobudzi konkurencję między zainteresowanymi podmiotami gospodarczymi;
* zasada wspierania wysokiej jakości – oznacza, że jakość produktów i jakość świadczonych usług będą głównym wyznacznikiem zarówno przy zleceniach, jak i w trakcie definiowania wymagań np. odnośnie współpracy.
* zasada przejrzystości – oznacza, że realizacja strategii promocji będzie nie tylko całkowicie jawna, lecz sam Urząd Miejski zaktywizuje swoje jednostki w celu rozpowszechniania rzetelnej informacji do zainteresowanych grup.

Powyższy układ celów oraz przyjęte zasady działania wskazują, że realizacja strategii wymagać będzie zwiększenia dotychczasowych nakładów na działalność promocyjną i wzrostu liczby osób zajmujących się szeroko rozumianą obsługą przedsiębiorców. (...) Należy podkreślić, że wzrost ten nie wiąże się z mnożeniem środków na materiały promocyjne, lecz wynika z konieczności zaktywizowania działań w zakresie współpracy i obsługi przedsiębiorców.
Analiza planowanych wydatków i obecnego budżetu na promocję pokazuje, że już w 2005 roku najważniejszą część środków powinno się przeznaczyć właśnie na działania w zakresie celu: współpraca na rzecz Łomży. Wydatki te będą stale rosły.

Ogłoszenia płatne 4lomza.pl

usługi
Prace porządkowe , wycinka samosiejek, usługi rębakiem, glebogryzarką separacyjną, frezowanie pni, sprzątanie posesji, garaży, strychów.
tel. 516549573
nieruchomości
Sprzedam mieszkanie 37,93 m2, IV piętro przy ulicy Dmowskiego. Cena 275 000 zł do negocjacji.
tel. 502950676
auto-moto
Skup Aut Łomża i region. Kupujemy auta w bardzo dobrym, dobrym stanie lub coś do naprawy także powypadkowe. Płacimy od 1500 zł do 20 tys. zł. Umowa i gotówka od ręki.
tel. 511199666

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę