Przejdź do treści Przejdź do menu
sobota, 09 listopada 2024 napisz DONOS@
Gazeta Bezcenna nr 49

Gościnna Łomża

Festyn pod hasłem Gościniec Łomżyński, zgromadził w amfiteatrze przy ulicy Zjazd kilka tysięcy ludzi a wśród nich Macieja Kuronia, Andrzeja Rosiewicza i ekipy z zespołów Brathanki i Boys.

Pomoc latu, które nas w tym roku nie rozpieszcza, zadeklarował łomżyński ratusz. Miasto wzięło się za organizowanie festynu, jakiego nie było tutaj już dawno. Głównym punktem imprezy miało być pieczenie rejbaka czyli popularnej babki ziemniaczanej. W efekcie, tak też było - piekł się od około 14.00 do niemal 23.00. Przy okazji, ustanowiony został rekord w tej dyscyplinie. Kartoflak (zwany tak w rejonach położonych bardziej na południu od Łomży, nie mylić z kiszką ziemniaczaną) ważył niemal tonę.
Na początku, festyn nie zapowiadał się tak udanie. Toczenie beczki, napełnionej produktem tutejszego browaru, występ zespołu “Kurpsianecki” i samo oficjalne otwarcie zabawy oglądało raptem kilkadziesiąt osób. Głównie obsługa imprezy i handlujący w rozstawionych na “muszli“ straganach. Łomżyniacy jednak nie zawiedli. Po porze obiadowej do amfiteatru ściągnęły prawdziwe tłumy. Jak oceniają organizatorzy, w ciągu trwania festynu przewinęło się tam blisko 10 tys. ludzi.
Bardzo gorąco został przyjęty występ Andrzeja Rosiewicza. O zmroku rozpoczął się koncert zespołu Brathanki. Artyści osładzali trochę spóźnionego rejbaka, który do końca i tak nie był dopieczony. Sztuką jest jednak upiec 6 metrów kwadratowych ziemniaczanej babki.
Zabawa było również okazją do licytacji obrazów i zbiórki na implanty słuchowe dla siedmioletniej Anetki.
Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie impreza kosztowała prawie 70 tysięcy złotych. Nikt z ratusza nie chce na ten temat się oficjalnie wypowiadać bo trwa jeszcze liczenie wpływów od sponsorów. Znakomita ilość wydatków jakie ponieśli organizatorzy została pokryta z wpływów od reklamujących się podczas festynu łomżyńskich przedsiębiorców. Miejscy zarządcy podobno negocjują jeszcze z browarem dodatkowe 5 tysięcy złotych. Firma pobiła w tym dniu rekord dzienny sprzedaży piwa.
Impreza zrekompensowała w pewnym stopniu prawie niezauważane już od kilku lat Dni Łomży. Prosimy o następny taki festyn.

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę