Przejdź do treści Przejdź do menu
niedziela, 29 grudnia 2024 napisz DONOS@

Via Baltica do 2023 r.? Wiceminister Szmit: „Myślę, że tak się stanie”

Główne zdjęcie
Jerzy Szmit wiceminister infrastruktury i budownictwa (fot. MIiB)

Via Carpatia „to raczej nie jest perspektywa najbliższych lat”, prace przy trasie Via Baltica są „najbardziej zaawansowane”, a na pytanie czy droga powstanie w całości do 2023 r. odpowiedział „myślę, że tak się stanie”. Jerzy Szmit, wiceminister infrastruktury i budownictwa odpowiedzialny za transport drogowy oraz kwestie dotyczące rozwoju sieci autostrad i dróg ekspresowych udzielił wywiadu Gazecie Współczesnej w sprawie planów budowy dróg w północno-wschodniej Polsce.

Jerzy Szmit to dziś 56-letni polityk partii Prawo i Sprawiedliwość z Olsztyna. Był m.in. marszałkiem województwa warmińsko-mazurskiego, senatorem (2005-2007) i poseł na Sejm (2011-2015). Jesienią ubiegłego roku, po wygranych wyborach parlamentarnych przez PiS, został  podsekretarzem stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa. Jak czytamy na stronie internetowej ministerstwa „jest wiceministrem odpowiedzialnym za transport drogowy oraz kwestie dotyczące rozwoju sieci autostrad i dróg ekspresowych”. 
Dziennikarze Gazety Współczesnej o plany inwestycyjne w regionie północno-wschodniej Polski pytali go po ubiegłotygodniowym posiedzeniu w Suwałkach Klubu Parlamentarnego Prawo i Sprawiedliwość. Przyjęto tam m.in. specjalne stanowisko w sprawie infrastruktury drogowej i kolejowej Województwa Podlaskiego. Ogólnie zapowiedziano chęć szybkiej budowy i Via Baltica od granicy z Litwą przez Suwałki, Ełk, Łomżę, Ostrów Mazowiecką do Warszawy i Via Carpatia biegnącą przez Białystok i Lublin z północy na południe kraju. 
- Najbardziej zaawansowane są prace przy trasie Via Baltica – mówił „Współczesnej” wiceminister Jerzy Szmit. - Niedawno przyznano pieniądze z unijnego programu „Łącząc Europę” na odcinek od Budziska do Szczuczyna. To duża kwota. Rusza też budowa obwodnicy Suwałk. 
(...)
- A co z resztą trasy Via Baltica ze Szczuczyna do Ostrowi Mazowieckiej? Czy możliwe jest w tym przypadku zastosowanie wariantu oszczędnościowego i zbudowanie - zamiast dwóch jedni dwupasmowych - jednej z pasami do wyprzedzania? - dopytywał dziennikarz.
- Właśnie wpływają do nas pierwsze wyniki generalnego pomiaru ruchu. Przyjrzymy się teraz, jak to wygląda w różnych częściach kraju. Tam, gdzie ruch jest mniejszy, wariant 2+1 pewnie zostanie zastosowany. Ale szczegóły są jeszcze przed nami – odpowiadał wiceminister. (...)
Wiceminister Szmit pytany był także o terminy realizacji dróg. Na pytanie odnoście realizacji Via Baltica czy powstanie do 2023 r. w całości wiceminister Jerzy Szmit odpowiedział: „Myślę, że tak się stanie”. 

Dodajmy, że Via Baltica, czyli w tym wypadku droga ekspresowa S61 znajduje się w przyjętym w ubiegłym roku przez rząd planie budowy dróg krajowych na lata 2015-2023. Ujęty w tym programie harmonogram zakłada jej budowę do 2021 roku.

zobacz: Via Baltica i Via Carpatia. Jerzy Szmit o inwestycjach drogowych - Gazeta Współczesna


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę