Przejdź do treści Przejdź do menu
poniedziałek, 23 grudnia 2024 napisz DONOS@

28.IV Nasze barwy ojczyste

Gorąco was witamy! Pewnie ciekawi jesteście co będziecie dzisiaj robili.

Temat dnia:Nasze barwy ojczyste - rozmowa połączona z wysłuchaniem wiersza pt. Cz. Janczarskiego.Prezentacja flagi Polski.

 

Cele:omówienie znaczenia flagi Polski, jako symbolu narodowego, miejsc i okoliczności jej prezentacji (np. na zawodach sportowych, uroczystościach państwowych). Zapoznanie dzieci z obchodzonymi świętami:2 maja –Święto flagi,3 maja -Święto Konstytucji;

wprowadzenie litery f, F na podstawie wyrazu Flaga i Franek; doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej i głoskowej;zapoznanie ze sposobem wykonania pracy, kształcenie sprawności manualnej, odczucia radości z wykonanej pracy

 

1. Prezentacja flagi połączona z recytacją wiersza Barwy ojczyste -Cz. Janczarski

2. Po wysłuchaniu wiersza odpowiedz na pytania.

- Jakie barwy ma flaga Polski. Opisz.

- Co oznacza czerwień i biel?

 

3. f jak flaga – prezentacja litery w wyrazie.

Co powiewa gdy wiatr się zerwie?(flaga)

-  Jaką głoskę słyszymy na początku słowa flaga? (5,6latki)

- Podzielmy słowo flaga na sylaby (klaszczemy). Ile sylab słyszycie?

- Czy znacie inne słowa, których nazwy rozpoczynają się głoską [f]? (5, 6, latki);

- Kto poda słowa z głoską [f] w środku? (telefon, portfel, Olaf) (6 latki)

- Mówimy dzieciom, że głoskę [f] oznaczamy kolorem niebieskim, gdyż jest spółgłoską.

- Ułóżcie model słowa flagaz niebieskich i czerwonych karteczek (6latki) a następnie wyraz    z liter.

- Ułóżcie literę [f] ze sznurowadła, koralików, itp.

- Jak nazwiemy dziecko, którego imię zaczyna się na [F]? - Franek

- Jaką literą piszemy Imiona?

 - Ułóżcie model słowa Franek z niebieskich i czerwonych karteczek (6latki) a następnie   wyraz z liter.

 - Spójrzcie na litery F pisane i drukowane. Nie są podobne do siebie. Napiszcie palcem na podłodze, na plecach mamy małą i wielką literę F.

 - Zwróćcie uwagę na kierunek pisania.

 

4. Niedługo mamy dwaważne święta. To: (odczytajcie)

Święto Flagi  i

Święto Konstytucji

 

Przeczytajcie, kiedy je obchodzimy.

 

 5. Nadszedł czas na to, żebyście samodzielnie wykonali flagę Polski.

- Każde dziecko wykona flagę Polski wykorzystując czerwony i biały brystol oraz patyczek do szaszłyków:

-Wytnie paski z białego i czerwonego brystolu;

- Oba paski sklei

- Sklejone paski biało – czerwone przyklei do patyczka od szaszłyków.

6.Omówienie znaczenia flagi Polski, jako symbolu narodowego, miejsc i okoliczności jej prezentacji (np. na zawodach sportowych, uroczystościach państwowych).

 

7. Czytanie globalne napisu:

To flaga Polski

 

8. Jeśli chciałbyś(łabyś ) zrobić kotylion to zapraszamy do jego wykonania.

Zobacz jak to zrobić.

Jak zrobić kotylion z papieru?

https://www.youtube.com/watch?v=sMSephIxvp0


9.Na koniec zapraszam do zabawy muzycznej do piosenki „JESTEŚMY POLKĄ I POLAKIEM” Będzie Ci  potrzebna  zrobiona flaga Polski. Kiedy usłyszysz słowa refrenu machaj chorągiewką – flagą Polski.

Niezwykłe Lekcje Rytmiki - Jestem Polakiem

https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

 

10. Wykonajcie Karty Pracy

11. Praca z KP4.5a – zaznaczanie głoski f w słowach, zaznaczanie liczby głosek w nazwach obrazków.

Praca z KP4.5b – pisanie litery F, f po śladzie, otaczanie pętlą litery F, f znalezionej wśród innych liter, czytanie tekstu z poznanych liter, rysowanie ilustracji do tekstu.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   Pozdrawiamy

                                                              p. Basia i p.Małgosia         

 

 

 

Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Agata Komorowska
wt, 28 kwietnia 2020 06:10
Data ostatniej edycji: śr, 29 kwietnia 2020 10:13:19

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę