Wicepremier Morawiecki analizuje wniosek na łomżyńskie odcinki Via Baltica
Ministerstwo Rozwoju i Finansów potwierdza, że do resortu wpłynął wniosek Ministra Infrastruktury i Budownictwa dotyczący uzgodnienia budowy drogi S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn. Zgodnie z zapisami Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 uzgodnienie z Ministrem Finansów i Rozwoju jest ostatnim, formalnym etapem przed ogłoszeniem postępowań przetargowych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. „Obecnie w Ministerstwie Finansów trwa analiza wniosku” - czytamy w odpowiedzi na nasze pytania.
Wniosek Ministra Infrastruktury i Budownictwa Andrzeja Adamczyka do Ministra Rozwoju i Finansów, wicepremiera Mateusza Morawieckiego „z prośbą o uzgodnienie budowy drogi S61 Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn” był jednym z dwóch dokumentów jakie podczas konferencji w Łomży, w poprzedni poniedziałek 24. października, pokazywała premier Beata Szydło mówiąc, że to „umowa na realizację drogi”. Jednym z jej elementów ma być obwodnicy Łomży.
- Obecnie w Ministerstwie Finansów trwa analiza wniosku – przekazało nam Ministerstwo Rozwoju i Finansów zaznaczając, że „omawiana inwestycja jest ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 w załączniku 1 (prezentującym zakres rzeczowy)”.
„Na uzgodnienie” budowy łomżyńskiej Via Baltica przez szefa Ministerstwa Rozwoju i Finansów wicepremiera Mateusza Morawieckiego czekają także drogowcy, którzy dopiero po formalnym otrzymaniu tego dokumentu będą mogli ogłaszać przetargi na realizację poszczególnych części nowej ekspresówki do Łomży. Pierwsze przetargi miałby być ogłaszane w grudniu tego roku, a kolejne w marcu przyszłego roku.
Dodajmy, że podczas konferencji w Łomży zarówno premier Szydło, minister Adamczyk jak i odpowiedzialny za budowę dróg wiceminister Jerzy Szmit nie podawali żadnych dat odnośnie budowy Via Baltica. W komunikacie po konferencji MIiB podało natomiast, że inwestycja ma być realizowana w latach 2018-2021.