Przejdź do treści Przejdź do menu
sobota, 28 grudnia 2024 napisz DONOS@
BIP Moodle Okręgowa Komisja Egzaminacyjna Łomżyńskie Centrum Rozwoju Edukacji Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek Rozwoju Edukacji Biblioteka Pedagogiczna w Łomży Kuratorium Oświaty w Białymstoku UM Łomża Miejska Biblioteka Pupliczna

Sonda

Wszystkich głosów 5911

Czy potrzebne są w szkole dni kultury uczniowskiej.


SUKCES EKONOMIKA – III MIEJSCE W OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE AD REM

Organizatorem Ogólnopolskiego Konkursu Debat o Gospodarowaniu AD REM jest Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości pod patronatem Ministra Skarbu Państwa - Aleksandra Grada. Do konkursu zgłosiło się 79,5 tysiąca uczniów z 904 szkół z całej Polski. Konkurs odbywał się w czterech etapach (etap I - szkolny, etap II – międzyszkolny, etap III – regionalny, etap IV – finał). Uczniowie klasy IITA: Adriana Samełko, Anna Żebrowska i Patryk Kokosiński po zajęciu I miejsca w III- etapie (regionalnym) w Olsztynie odnieśli kolejny sukces. W dniach 24-26 listopada b.r. w Warszawie odbył się finał ogólnopolski - etap IV AD REM, w którym pasjonujący bój na argumenty toczyło 9 najlepszych zespołów w kraju.

Po debatach eliminacyjnych nasi uczniowie zakwalifikowali się do półfinału czyli grona czterech najlepszych zespołów t.j: III LO z Gdyni, Zespół Szkół Sióstr Nazaretanek – LO z Kielc i ZSEiO NR 6 w Łomży i II LO z Tomaszowa Mazowieckiego. Dwie debaty rundy półfinałowej wyłoniły finalistów Konkursu t.j I miejsce LO z Kielc i II miejsce II LO z Tomaszowa Mazowieckiego. Nasz zespół w potyczce na argumenty uległ w półfinale drużynie reprezentującej II LO z Tomaszowa Mazowieckiego, czyli zadowolił się III miejscem egzekwio z III LO w Gdyni. Tytuł Laureata Konkursu otrzymał zespół LO z Kielc, gdyż uzasadnił tezę za pomocą mocniejszych argumentów. A teza debaty tegorocznej edycji konkursu AD REM brzmiała „ Sprzedaż akcji na giełdzie to najkorzystniejsza metoda prywatyzacji spółek Skarbu Państwa w dobie kryzysu”. Naszymi finalistami godnie reprezentującymi wizerunek „Ekonomika” opiekowała się p. prof. Krystyna Marusiak pod względem organizacyjnym, metodycznym i merytorycznym. Myślę, że udział moich uczniów w Ogólnopolskim Konkursie Debat o Gospodarowaniu zapewnił im przeżycie wielkiej przygody, która zaangażowała ich intelektualnie i emocjonalnie. W mojej ocenie debata to jedna z ciekawszych metod nauczania, która rozwija umiejętności niezbędne na studiach i w dorosłym życiu. Uczy korzystania z różnych źródeł informacji zarządzania wiedzą, prezentacji swojego stanowiska, obrony własnego zdania, analizowania i weryfikowania poglądów swoich i innych oraz stosowania zasad prowadzenia dyskusji.

Uważam, że warto zachęcać uczniów do brania udziału w tego typu konkursach, gdyż stwarzają one okazję do współzawodnictwa i oceny własnych umiejętności.

Gratulujemy finalistom i życzymy dalszych sukcesów.

 

Opracowała p. Krystyna Marusi

Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Aneta Wiktorzak
pon, 07 grudnia 2009 14:17
Data ostatniej edycji: cz, 02 kwietnia 2015 07:32:54

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę