Przejdź do treści Przejdź do menu
piątek, 27 grudnia 2024 napisz DONOS@

Przyszłość w genetyce

W Polsce umieralność na nowotwory jest bardzo wysoka, proporcjonalnie znacznie wyższa niż w krajach wysoko rozwiniętych. Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy jest niewielka jeszcze dostępność do badań genetycznych umożliwiających diagnozowanie predyspozycji do zachorowania na raka. Logicznym i nieuchronnym następstwem rozwoju naszej wiedzy o genetycznych uwarunkowaniach nowotworów staje się wykorzystanie testów genetycznych (BRCA1 i BRCA2) umożliwiających wykrywanie znacznie zwiększonych predyspozycji do zachorowania na raka.
Polski Komitet Zwalczania Raka i Instytut Badań DNA podpisały porozumienie o współpracy w sprawie powołania pracowni genetycznej i wprowadzenia w życie badań BRCA1 i BRC2 – nowej opatentowanej metody polskich naukowców (pobierania materiału genetycznego z wymazu policzka). Wierzymy, że dzięki tej współpracy znacznie zmniejszy się odsetek wczesnych rozpoznań i wyleczeń raka piersi. To pierwsza próba działań wybiegających daleko w przyszłość. To nadzieja dla mnie, dla moich bliskich, dla następnych pokoleń. Bliżej o badaniach genetycznych napiszemy w następnym wydaniu Biuletynu. Dzisiaj podajemy numery kontaktowe dla zainteresowanych testami.
Szczegółowe informacje o możliwości wykonania badań genetycznych można uzyskać pod następującymi numerami telefonów:
0–22 831-09-63 – w godz. 9.00–13.00
0–22 606-39-67 – w godz. 9.00–17.00
0–22 546-25-86 – w godz. 9.00–14.00
0–22 643-90-63 – w godz. 10.00–13.00
0–22 822-56-94 – poniedziałki, wtorki, czwartki w godz. 13.00–16.00

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę