Przejdź do treści Przejdź do menu
czwartek, 14 listopada 2024 napisz DONOS@

Z czego składa się rower

mm wt, 05 lipca 2005 16:10

Rower, to dość spora ilość różnych części. Im wyższa będzie jakość każdej z nich, tym lepiej i mniej awaryjnie będzie funkcjonował nasz sprzęt. Dlatego, nie łudźmy się, że sprzęt za 200 czy 300 zł z hipermarketu będzie działał tak samo jak markowy rower za kwotę kilka razy większą. Nawet najmniej, na pierwszy rzut oka, istotna śrubka czy linka może sporo napsuć w działaniu np. przerzutki, hamulca czy innych elementów naszego sprzętu. Drobne elementy roweru mają wpływ na jakość działania poszczególnych mechanizmów, jednak to, jak się nam jeździ na sprzęcie wynika z podstawowych części roweru tzn. ramy, kół, amortyzatora.

Rower szosowy

mm wt, 05 lipca 2005 16:36

Wąskie opony, „twarde” przełożenia do szybkiej jazdy i aerodynamiczna, mocno pochylona pozycja rowerzysty, to cechy roweru szosowego. Ten typ sprzętu służy wyłącznie do jazdy po drogach asfaltowych o niezłej jakości. Można nim szybko pokonywać kilometry, jednocześnie spalając dużo energii. Jest to grupa rowerów adresowanych do ludzi, którzy traktują jazdę rowerem jako sposób na poprawienie swojej tężyzny fizycznej.

Rower trekkingowy/crossowy

mm wt, 05 lipca 2005 16:35

Trekking i cross to sprzęt bardzo do siebie podobny, z tą różnica, że rowery crossowe pozbawione są dodatkowego osprzętu, który posiadają trekkingi tj. błotniki, lampki z przodu i z tyłu, bagażnik, stopka. Podstawowa różnica pomiędzy tego typu rowerami, a tzw. „góralami”, to większe koła.

Rower górski

mm wt, 05 lipca 2005 16:34

Sugerowanie się nazwą jest jak najbardziej słuszne. Rower górski, ze względu na szeroki zakres przełożeń, odpowiednie ogumienie i pozycję jeźdźca jest dostosowany do jazdy w terenie, gdzie występują duże różnice poziomów. Jeśli będziemy podjeżdżać, zjeżdżać i jeździć po miękkim podłożu potrzebujemy właśnie takiego roweru. Jazda w terenie da nam się mocno we znaki, jeśli nasza maszyna nie będzie wyposażona w amortyzację. Amortyzator w przednim widelcu to podstawa, a ideał to tzw. „full” czyli amortyzacja z przodu i z tyłu.

« · 1 · »
 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę