Rower górski
Sugerowanie się nazwą jest jak najbardziej słuszne. Rower górski, ze względu na szeroki zakres przełożeń, odpowiednie ogumienie i pozycję jeźdźca jest dostosowany do jazdy w terenie, gdzie występują duże różnice poziomów. Jeśli będziemy podjeżdżać, zjeżdżać i jeździć po miękkim podłożu potrzebujemy właśnie takiego roweru. Jazda w terenie da nam się mocno we znaki, jeśli nasza maszyna nie będzie wyposażona w amortyzację. Amortyzator w przednim widelcu to podstawa, a ideał to tzw. „full” czyli amortyzacja z przodu i z tyłu.
Trzeba podkreślić , że rower górski mimo pewnych niedogodności, np. w jeździe po szosie, jest najbardziej wszechstronnym jednośladem jaki możemy nabyć i chyba to powoduje, że jest najczęściej kupowany sprzętem w naszym kraju.
Jeśli planujesz zakup takiego sprzętu, a chcesz jeździć nim w miarę bezawaryjnie i bezpiecznie przygotuj się na wydatek minimum 1000 zł. Co prawda oferta rynkowa obejmuję znacznie tańszy sprzęt, jednak taka oszczędność może okazać się mało rozsądna. Gwarancja w rowerach nie obejmuję właściwie żadnego elementu, który podlega naturalnemu zużyciu i rozregulowywaniu się, więc każda naprawa może na sporo kosztować jeśli nasz jednoślad jest złożony z kiepskiej jakości elementów.