Biletomaty do rejestracji i potwierdzania wizyt w szpitalu
Od razu po wejściu do Szpitala Wojewódzkiego w Łomży na parterze witają pacjentów i rodziny 2 eleganckie biletomaty: przy drzwiach po lewej stronie i przy filarze po prawej. Są smukłe, czarne, z monitorem na szczycie, obwiedzione błękitnym światłem jak automaty do gier komputerowych. Ale nie służą do zabawy. Stanowią element systemu kolejkowego, żeby można było umówić wizytę w poradni specjalistycznej, a w dniu wizyty potwierdzić swoje przybycie. Dwie funkcje, a ile wygody.
Zasada działania biletomatów jest prosta: dotykamy miejsce na ekranie z napisem „rejestracja”, aby pobrać numerek z automatu do centralnej rejestracji pacjentów, która w dalszym ciągu mieści się na parterze szpitala na wprost wejścia. Nad okienkami rejestracji umieszczono monitory, na których są wyświetlane numerki, a dodatkowo pacjent lub krewny słyszy powiadomienie głosowe. Biletomaty w systemie kolejkowym wprowadzono, aby usprawnić procedurę rejestrowania pacjentów, umawiania wizyt lekarskich i potwierdzania przybycia na ustalony termin. W tym celu pacjent dotyka miejsca z „potwierdzaniem”, wprowadza własny numer PESEL, zaś automat wydaje karteczkę z informacją o poradni, numerze gabinetu i który lekarz przyjmuje.
Oprócz tego, w korytarzach do poradni specjalistycznych na parterze, pierwszym i drugim piętrze ustawiono 6 biletomatów, aby pacjenci nie tłoczyli się przy wejściu. W każdym można potwierdzać wizytę.
Pełnomocnik dyrektora Szpitala Wojewódzkiego Jolanta Gryc poinformowała nas, że nowe biletomaty mają służyć poprawie dostępności do rejestracji w poradniach i zapewnieniu dostępu do świadczeń medycznych osobom ze szczególnymi potrzebami. Nadal funkcjonuje wprowadzona w szpitalu telefoniczna rejestracja call center pod numerem tel.: 86 473 37 77 w godzinach 7. - 15.
Postulaty na raty
Przypomnijmy, że pod koniec maja 2023 napisaliśmy artykuł w 4lomza.pl, że w łomżyńskim szpitalu wdrażany jest i testowany system centralnego rejestrowania pacjentów, między innymi, po to, żeby pacjenci nie musieli szukać po całym, dużym i rozgałęzionym szpitalu, rejestracji i poradni. Zdania kolejkowiczów, z którymi rozmawialiśmy albo których komentarzy wysłuchaliśmy przy okienkach rejestracji, wtedy były podzielone: jednym innowacja się podobała, dla drugich nie miała znaczenia, ale byli także zdecydowani krytycy innowacji w ramach projektu „Dostępność+”.
Jak sprawdzą się biletomaty, zawierające również mapkę szpitala, zapewne dowiemy się wkrótce od Czytelniczek i Czytelników 4lomza.pl.
W maju napisaliśmy też, że zatłoczony parter szpitala należy powiększyć. Przechodzący od głównych drzwi wejściowych, apteki, szatni, kiosku, korytarzy z poradniami i do RC, przemykają się, potrącają, zagradzają drogę - nieumyślnie. Szpital potrzebuje nowego projektu na rozwiązanie tylu odmiennych funkcji i służących im traktów. Trzeba pomyśleć o rozbudowaniu części wejściowej, aby była wygodniejsza, bardziej przyjazna społecznie i bezpieczna w dobie co i rusz ogłaszanych dystansów. Pacjenci w majowej kolejce do rejestracji postulowali wprowadzenie automatu numerkowego, obowiązkowego, żeby nikt nie wszedł bez kolejki. I numeromaty działają.
Mirosław R. Derewońko
tel. red. 696 145 146
Kolejka centralna w szpitalu czynna od 7. do 14. 35