Przejdź do treści Przejdź do menu
poniedziałek, 23 grudnia 2024 napisz DONOS@

16.IV Od ziarenka do bochenka

Witajcie! To już czwartek.

Temat dnia: Od ziarenka do bochenka

Zapoznanie dzieci z historią powstawania chleba, uświadomienie znaczącej roli pracy rolnika, młynarza, piekarza, w wytwarzaniu pieczywa; budzenie szacunku do pracy ludzkiej; wzbogacenie słownictwa dzieci o nowe określenia: młyn, kombajn.

 

1. Zagadka. Posłuchajcie zagadki przeczytanej przez rodzica.

W piekarni piekarz go wypieka,
by potem na nas w sklepie czekał,
świeżutki, całkiem już gotowy,
pszenny, na miodzie lub razowy.Chleb

 

2. Jak to z chlebem było – rozmowa na temat treści wiersza.

Poproś Rodzica o przeczytanie wiersza. Po wysłuchaniu odpowiedz na poniższe pytania.

 

Jak to z chlebem było

 

Rolnik zasiał zboże, dało piękne plony.

W żniwa kombajn zebrał ziarna pełne wory.

Młynarz z tego zboża zrobił w młynie mąkę,

Z mąki piekarz upiekł pieczywo pachnące.

Bułki, bagietki, rogale,

Bułeczki pełne ziaren,

Chleb jasny i ciemny,

Pszenny i żytni,

Okrągły, podłużny, pyszny!

 

3. Krótka rozmowa z dziećmi na podstawie ich doświadczeń  oraz treści wiersza.

- O czym jest mowa w tym wierszu?

- Kto pracuje wytrwale by mógł powstać chleb?

- Co robi rolnik?

- Co zrobił młynarz?

- Gdzie pracuje piekarz?

- Co on wypieka?

- Jakie rodzaje pieczywa wypieka?

 

4. Od ziarenka do bochenka – obejrzyj film. Dowiesz się jak dawniej rolnik siał zboże, w jaki sposób go zbierał, jak wyglądały młyny?

https://www.youtube.com/watch?v=99wOP1R-9r8

 

5. Jak się robi chleb? – obejrzyj film. Spróbuj nazwać ludzi i ich zawody, które przyczyniają się do powstania chleba: rolnik, młynarz, piekarz, sprzedawca.

https://www.youtube.com/watch?v=kWq3VMWJ9MA

 

6. Liczenie słów w podanym przez rodzica zdaniu.

 

Chleb jest bardzo zdrowy.

Kłosy są żółte jak słońce.

Zboże rośnie na polu.

Ziarno mieli się na mąkę.

 

7. „Rolnik w polu” – masażyk wg B. Gawrońskiej.

Usiądźcie wygodnie: za dzieckiem siada rodzic, czyta tekst, wykonuje ruchy rysując wzory na plecach dziecka, następnie zamiana- dziecko rysuje na plecach rodzica.

- Rolnik rano rusza w pole.- rodzic kroczy palcami obu rąk po plecach dziecka z dołu do góry.

- Orać pługiem czarną rolę.- rysuje linie równoległe do linii kręgosłupa z góry do dołu.

- Sieje zboże i buraki,- stuka palcami po całych plecach.

- Z których później są przysmaki.- lekko puka dłońmi w plecy

 

8. Jaki jest chleb? – spróbuj w domu różne rodzaje pieczywa, może uda ci się rozpoznać pieczywo po smaku?

9. Zadania do wykonania w książce:

KP3. 47a – układanie historyjki obrazkowej o powstawaniu chleba, numerowanie kolejnych obrazków, rysowanie ostatniego elementu historyjki.

KP3.47b – odnajdywanie elementów niepasujących do prezentowanej pory roku, nalepianie nazwy pory roku.

KP3.48b – kącik grafomotoryczny – napisz wyrazy po śladzie.

 

Pozdrowionka

p. Basia i p. Małgosia

Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Agata Komorowska
cz, 16 kwietnia 2020 08:04
Data ostatniej edycji: pon, 20 kwietnia 2020 09:40:46

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę