Przetarg na łomżyńską Via Baltica za cztery tygodnie
W ostatnim tygodniu grudnia tego roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje ogłoszenie przetargu na zaprojektowanie i zbudowanie pierwszych z odcinków „łomżyńskiej” części Via Baltica. Jak informuje Rafał Malinowski, rzecznik białostockiego oddziału GDDKiA, będzie to jeden przetarg na trzy zadania: nr 4, 5 i 6 czyli od obwodnicy Szczuczyna do przecięcia z drogą na Ostrołękę w okolicach podłomżyńskich Sierzput.
Zadanie nr 4, to odcinek drogi ekspresowej S61 o długość 13,35 km. Rozpoczyna się od węzła Łomża Zachód, na przecięciu ekspresówki z dzisiejszą drogą krajową nr 61 Łomża – Ostrołęka w okolicach Sierzput i prowadzi w kierunku północnym pomiędzy Kupiskami Starymi a Nowymi, przecina Narew przed Jednaczewem po stronie południowej rzeki, a pomiędzy wsiami Pęza i Michałowo po północnej, i dalej prowadzi do węzła Kolno, który zaplanowano w okolicach Kisielnicy. Ten odcinek obejmuj również budowę łącznika do drogi nr 64 w kierunku Jeżewa, stanowiącego swoistą północą obwodnice Piątnicy.
Pozostałe dwa odcinki, które mają trafić na grudniowy przetarg to: „zadanie nr 5” - węzeł Kolno - węzeł Stawiski (długość 16 km) oraz „zadanie nr 6” węzeł Stawiski - obwodnica Szczuczyna (długość 18 km).