Przejdź do treści Przejdź do menu
środa, 18 grudnia 2024 napisz DONOS@

Zwycięzcy konkursu „Mój pomysł na biznes”

Główne zdjęcie
Katarzyna Kaszuba, autorka zwycięskiego projektu "Park Zawodów" (fot. um.lomza.pl)

Pomysł „Park Zawodów” Katarzyny Kaszuba z ANSŁ zwyciężył w konkursie „Mój pomysł na biznes”, zrealizowanego przez Miasto Łomżę we współpracy z Gminą Piątnica za pieniądze tzw. norweskie.

Vouchery o wartości 5000 zł za I miejsce, 3000 zł za II i 2000 zł za III miejsce otrzymali młodzi uczestnicy konkursu dla młodych przedsiębiorców. I miejsce za „Park Zawodów” zajęła Katarzyna Kaszuba z Akademii Nauk Stosowanych. Drugie miejsce przypadło Milenie Narewskiej i Paulinie Taraszkowskiej również z ANSŁ za pomysł „Bajgiel po studencku”. III miejsce zajął Jakub Piaścik z Zespołu Szkół Mechanicznych i Ogólnokształcących nr 5 za „Firmę elektryczną”. 

Wyróżniono „Zwierzogródek” Marii Olszewskiej i Wiktorii Lis z Zespółu Szkół Weterynaryjnych i Ogólnokształcących nr 7, „Jungle” czyli wspinaczkę po marzenia Pauliny Gralińskiej z II Liceum Ogólnokształcącego oraz „Psi apartament” Emila Kulki także z II LO.

Park Zawodów to miejsce, w którym młodzi ludzie mogą realnie i wirtualnie zobaczyć, poczuć i dotknąć swojej zawodowej przyszłości.

– Świat się zmienia i klasyczny sektor doradztwa zawodowego nie spełnia już swojej roli, aby zainteresować młodych ludzi ich zawodową przyszłością najlepiej pokazać im konkretne profesje wykorzystując w tym celu wirtualne narzędzia, nowoczesne technologie – tłumaczy Katarzyna Kaszuba. - Możemy tworzyć trójwymiarowe obrazy równoległej rzeczywistości, aby pokazać klasyczny dzień pracy w danym zawodzie. Daje nam to możliwość przeniesienia się do biurowca wielkiej korporacji w Los Angeles, a chwilę później do małej, rodzinnej piekarni w Piątnicy. Nic nas nie ogranicza, ani nasze miejsce ani nasz czas. Poznajemy i doświadczamy tu i teraz, ale możemy być w każdym miejscu świata - dodaje.

Studentka ANS przyznaje, że bardzo zaley jej na przyszłości jej miasta.

- Dlatego chcę, aby Park Zawodów powstał w Łomży, bo to może zmienić naszą mentalność. I będę próbowała tym pomysłem zainteresować instytucje, decydentów. Warto, bo młodzi ludzie dotykając konkretnych zawodów będą podejmować trafione decyzje przy wyborze szkoły czy profesji. Teraz często nie mają konkretnej wiedzy co chcą w życiu robić, w czym będą dobrzy, a szkołę i zawód wybierają zgodnie z oczekiwaniami swojego środowiska, rodziny. Takie nietrafione, wymuszone wybory w przyszłości mogą być źródłem frustracji  – mówi Katarzyna Kaszuba. Zauważa też, że pewne zawodowy „odczarować”, pokazać, że są współcześnie atrakcyjne, ciekawe, dochodowe. Lepiej być przecież szczęśliwym szefem kuchni niż sfrustrowanym prezesem korporacji. 

Ratusz przekazuje, że w konkursie udział wzięło 18 uczestników, tj. 32 osoby (8 indywidualnych,  6 zespołów 2-osobowych i 4 zespoły 3-osobowe). Najwięcej uczniów reprezentowało II LO (13), kolejne to  ZSWiO (5), III LO (4), ANS (3), MANS (1), ZSMiO (1), ZSEiO (1), LO Katolickie (1), I LO (1).

Celem Konkursu była aktywizacja i pobudzanie rozwoju łomżyńskiej przedsiębiorczości, kształtowania umiejętności z zakresu zakładania własnej działalności gospodarczej oraz promocja postaw przedsiębiorczych wśród młodzieży – piszą organizatorzy w komunikacie. W ramach przygotowań odbywały się warsztaty dla młodzieży, gdzie – jak zapewnia Ratusz - mogli poznać biznes w praktyce podczas paneli mentorskich lokalnych przedsiębiorców.

 

Foto: Katarzyna Kaszuba, autorka zwycięskiego projektu
Foto: Jakub Piaścik, Milena Narewska i Paulina Taraszkowska, Katarzyna Kaszuba (fot. um.lomza.pl)

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę