Przejdź do treści Przejdź do menu
środka, 18 grudnia 2024 napisz DONOS@

Rosja przyspieszy budowę Via Baltica?

W obliczu konfliktu Rosji i Ukrainy lekko przykurzone projekty nabierają nowego znaczenia - podaje Dziennik Gazeta Prawna informując, że resort infrastruktury szykuje kolejne etapy projektów drogowej Via Baltica i kolejowej Rail Baltica, bo „Bruksela chce, żeby stały się potwierdzeniem integralności terytorialnej UE, dlatego będą forsowane w nowym budżecie na lata 2014–2020.” Via Baltica ma przebiegać przez Łomżę. Póki co najważniejszym problemem – jak wynika z ustaleń dziennikarzy gazety - są pieniądze.

Via Baltica na terenie Polski ma przebiegać ekspresówką S8 z Warszawy do Ostrowi Mazowieckiej, a dalej trasą S61 przez Łomżę, Ełk aż do granicy z Litwą w Budzisku. Na tym szlaku poza odcinkiem od Marek do Wyszkowa zbudowana jest także obwodnica Ostrowi Mazowieckiej i Stawisk. Jeszcze w tym roku ma zostać oddana, wyczekiwana od 20 lat obwodnica Augustowa, a w grudniu przyszłego roku kierowcy zaczną korzystać z obwodnicy Szczuczyna. Kolejna ma być obwodnica Suwałk  - jej budowa ma zakończyć się w 2017 r. 
Z resortu infrastruktury otrzymaliśmy też informacje, że przed końcem 2015 r. powinny zostać ogłoszone przetargi na budowę trasy S61 (odcinek z Augustowa i Suwałk do granicy z Litwą) oraz na dociągnięcie ekspresowej ósemki z Wyszkowa do Ostrowi Mazowieckiej – podaje Dziennik Gazeta Prawna zastrzegając, że mniej optymistycznie wygląda sytuacja z pozostałymi fragmentami. - Jak sprawdziliśmy, oddziały GDDKiA w Olsztynie i Białymstoku szykują dokumentację do przetargów na Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej do Augustowa. Papiery są prawie skompletowane (oprócz obwodnicy Łomży, bo tutaj termin to połowa września). Ale główny problem jest inny. – Na razie nie ma zapewnionego źródła finansowania dla tego odcinka – przyznaje Krzysztof Nalewajko z GDDKiA. 
Czy pieniądze się znajdą? MIR na razie nie chce zajmować stanowiska w tej sprawie. Z resortu otrzymaliśmy odpowiedź, że dopiero trwają prace nad ustaleniem listy projektów drogowych, które będą planowane do realizacji w kolejnej perspektywie finansowej UE.

źródło: Szybciej przecieramy bałtyckie szlaki - Dziennik Gazeta Prawna

 


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę