Przejdź do treści Przejdź do menu
środka, 18 grudnia 2024 napisz DONOS@

Steki na Euro 2012

Polscy hodowcy bydła mięsnego chcą promować naszą wołowinę. Szanse dla niej widzą w zbliżających się Mistrzostwach Europy w piłce nożnej, na których planują serwować polskie steki.

 
 
 

 

Okazja jest rzeczywiście niebanalna, bowiem w 2012 roku przyjedzie do Polski ponad milion kibiców, których trzeba będzie gdzieś zatrzymać, zapewnić im rozrywkę, a także dobrze i tanio nakarmić.

Ale czy jako kraj sprostamy temu zadaniu? Czy zagraniczni goście wyjeżdżając od nas zachowają w pamięci smak polskich steków? To zadanie nie tylko dla producentów wołowiny, którzy powinni zapewnić jej wysoką jakość, ale także dla osób odpowiedzialnych za promocję.

Sprawa polskich steków na Euro 2012 wpisuje się w całość zagadnień związanych z promocją polskiej żywności w ogóle. Produkujemy jej dużo więcej niż potrzebujemy i niezależnie do wysiłków reklamowych czy promocyjnych w kraju nie sprzedamy więcej, bo rynek wewnętrzny więcej nie wchłonie. A wszelkie kampanie mogą prowadzić do zmian jakościowych w handlu a nie ilościowych. Nadwyżki żywności możemy sprzedać tylko za granicą pod warunkiem, że się dobrze postaramy. A to oznacza przede wszystkim wybór właściwego rynku i dostosowanie do niego działań marketingowych.

Mamy dobry towar i wielu specjalistów od promocji. Czego więc brakuje, że handlujemy tak słabo? Funduszy, polityki handlowej strategii promocji, a może zaangażowania rządu? Czy w ogóle wiemy co i gdzie powinniśmy promować? Wszystko i wszędzie czy może tylko wybrane marki i poprzez nie budować świadomość konsumentów o zaletach naszej żywności w ogóle?

Czy producenci powinni konkurować między sobą w kampaniach promocyjnych czy raczej zjednoczyć siły i prowadzić wspólne tańsze, ale skuteczniejsze akcje? Kto powinien kierować kampaniami globalnymi? Jakiej pomocy oczekują producenci od rządu? O tym będą rozmawiać goście programu:

Marek Sawicki – minister rolnictwa
Andrzej Szumowski – prezes Polish Vodka Association
Jerzy Wierzbicki - Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego

 

 

„Zielona Księga” jakości żywności.

Zielona Księga to przyjęty niedawno przez Komisję Europejką dokument stanowiący zbiór wymogów dotyczących produkcji surowców rolnych i norm handlowych służących jakości żywności, a także zasad etykietowania produktów.

Teraz zaczyna się dyskusja. Ma ona pokazać na ile istniejące prawo unijne gwarantuje jakość żywności pod względem handlowym i bezpieczeństwa zdrowotnego, które obejmuje konsumentów, dobrostan zwierząt i zachowanie norm higienicznych i środowiskowych.

Ostatecznym celem konsultacji nad Zieloną Księgą jest stworzenie takich instrumentów prawnych, które z jednej strony zapewnią najwyższą jakość żywności a z drugiej zadawalające dochody jej producentom. Obie te kwestie są dzisiaj bardzo ważne, szczególnie w sytuacji ogromnego zalewu Europy przez żywność ze wschodu tanią - ale złej jakości.

Jest to konsekwencja wolnego rynku i nieskutecznej ochrony granic. Czy wbrew tym niesprzyjającym globalnym procesom unijni rolnicy będą mieli rzeczywiście szansę na zbyt swojej produkcji i wyższe zyski, a konsumenci dostaną to, czego oczekują? A może zamiast podnosić i tak już wyśrubowane normy należałoby raczej postawić na działania, które podniosłyby świadomość konsumentów.

O tym będą rozmawiać goście Tygodnia

Monika Rzepecka – Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno – Spożywczych
Czesław Siekierski – poseł do Parlamentu Europejskiego
Krzysztof Mościcki – Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie

Zapraszamy w niedzielę o 11.25 do TVP 1.

 

agro

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę