Via Baltica przez Łomżę
Via Blatica powinna przebiegać trasą: Budzisko - Suwałki - Ełk - Szczuczyn - Łomża - Ostrów Mazowiecka - Warszawa. Taki przebieg międzynarodowej trasy ekspresowej jest najkorzystniejszy z punktu widzenia środowiska, w tym życia i zdrowia ludzi, uznali eksperci z agencji Scott Wilson, którzy na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad od ponad dwóch lata wybierają optymalny przebieg tej trasy w północno-wschodniej Polsce. Właśnie formalnie zakończyli II etap prac, a wyniki przekazali GDDKiA.
Wskazanie ekspertów na przebieg trasy przez Łomżę jako optymalny wariant Via Baltica nie kończy sprawy. Teraz rozpocznie się tzw. etap trzeci, w którym, ponownie odbędą się konsultacje społeczne. Zgodnie z planem mają one rozpocząć się w kwietniu i potrwają około 80 dni. Po rozpatrzeniu zgłoszonych postulatów i zaopiniowaniu dokumentów przez Ministra Środowiska i Głównego Inspektora Sanitarnego, przygotowana zostanie ostateczna wersja dokumentów: Strategia rozwoju I Pan-Europejskiego Korytarza Transportowego. Część I: korytarz drogowy oraz Prognoza oddziaływania na środowisko skutków realizacji strategii. Dokumenty te trafią do Ministerstwa Infrastruktury i mają posłużyć jako podstawa do podjęcia ostatecznej decyzji o przebiegu polskiego odcinka Via Baltica.