Przejdź do treści Przejdź do menu
środka, 25 grudnia 2024 napisz DONOS@

Jutro samochody pojadą ekspresową obwodnicą Szczuczyna

Główne zdjęcie
Obwodnicy Szczuczyna (fot. www.s61-obwodnicaszczuczynaiijezdnia.pl/)

Wiceminister infrastruktury Rafał Weber ma otworzyć ruch na pierwszym z łomżyńskich odcinków Via Baltica. Na piątkowy poranek zapowiedziano oficjalnie oddanie do ruchu drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna. W ten sposób kierowcy będą mogli korzystać z 7 km drogi ekspresowej S61. To najkrótszy i jeden z 7 odcinków, na które podzielono budowę tzw. łomżyńskiej części Via Baltica, które prowadzi białostocki oddział GDDKiA.

Pierwsza jezdnia Obwodnicy Szczuczyna została oddana do użytku w 2015 roku. Inwestycję na zlecenie GDDKiA zrealizowała firma Polaqua, i ta sama wygrała przetarg na zaprojektowanie i zbudowanie drugiej - „lewej” jezdni, tak by obwodnica Szczuczyna została fragmentem drogi ekspresowej S61. Pierwsza jezdnia została zbudowana z nawierzchnią, druga ma nawierzchnię betonową, jaką mają mieć wszystkie inne realizowane obecnie odcinki Via Baltica. Prace budowane ruszyły jesienią 2018 roku i udało się je zakończyć tylko z około dwumiesięcznym opóźnieniem w stosunku do pierwotnego harmonogramu. Dziś drpgowcy otrzymali urzędowe pozwolenie na uzytkowanie drogi, a jutro ma być oficjalne  jej otwarcie. 

Poza dobudową drugiej, „lewej” jezdni obwodnicy o długości ok. 6,6 km, wykonawca musiał także przebudować zbudowaną kilka lat wcześniej „prawą” jezdnię na odcinku ponad 1,1 km wraz z likwidacją dwóch istniejących skrzyżowań, oraz poszerzyć ją dobudowując pas awaryjny o szerokości 2,5 m na odcinku 4,7 km. Wartość kontraktu wynosiła 75 milionów złotych. 

Via Baltica w 2023 r.
Obwodnica Szczuczyna to trzeci oddawany do użytku kawałek drogi ekspresowej S61. Jesienią 2014 roku samochody pojechały obwodnicą Augustowa, której część – niespełna 13 km -  stanowi dwujezdniowy odcinek drogi ekspresowej S61. Wiosną ubiegłego roku zakończono prace przy budowie blisko 13-kilometrowej obwodnicy Suwałk w ciągu Via Baltica. A teraz do tego dochodzi ok. 7 km ekspresowej obwodnicy Szczuczyna.
GDDKiA planuje, że w drugiej połowie 2021 obwodnica Szczuczyna zostanie połączona z wybudowanym odcinkiem S61 Stawiski – Szczuczyn (18 km) oraz kolejnym fragmentem S61 węzeł Kolno – Stawiski (16,43km), a na przełomie 2021/2022 można będzie też prawdopodobnie dojechać S61 ze Szczuczyna do Ełku. Cała S61 ma mieć niemal 214 km długości i zgodnie z zapowiedziami drogowców ostatnie jej odcinki mają zostać oddane do w 2023 roku. Będzie to tzw. „duża” obwodnica Łomża z mostem przed dolinę Narwi i „mazowiecki” odcinek S61 łączący ją z S8 na obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej. 

 


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę