5 czerwca 2020 - piątek
Witamy Was serdecznie w piątek weekendu początek !
Temat dnia:
Nasze prawa i obowiązki
Zadania:
1. Piosenka o prawach dziecka – wysłuchanie piosenki, rozmowa na temat jej treści https://www.youtube.com/watch?v=Mudintn3BM4 . Rodzic zaprasza dziecko do uważnego słuchania utworu: Za chwilę posłuchamy piosenki, która mówi nam o prawach dzieci na całym świecie. Poproszę Cię, żebyś podczas słuchania postarał się zapamiętać, o jakich prawach dziecka śpiewają dzieci w piosence.
PIOSENKA O PRAWACH DZIECKA
słowa i muzyka: Jerzy Kobyliński
Mam prawo żyć,
Mam prawo być sobą
Czuć się bezpiecznie, wolną być osobą.
Mam prawo kochać i kochanym być
Nie można mnie krzywdzić, poniżać i bić.
Mogę się śmiać
Może się dziać pięknie
Pragnę być zdrowy, rosnąć w swoim tempie.
Mam prawo wybrać sam przyjaciół swych
Nie można mnie zmuszać do uczynków złych.
Dziecka prawa poważna sprawa
Dziecka prawa to nie zabawa
Mam prawo śnić
Mam prawo być inny
Mogę być słabszy lecz nie czuć się winny.
Mam prawo śpiewać głośno kiedy chcę
Mam prawo płakać cicho, gdy mi źle.
Dziecka prawa…
Dziecko opowiada, o czym jest piosenka, o jakich prawach dziecka jest w niej mowa.
2. „Prawda – nieprawda” – zabawa ćwicząca logiczne myślenie. Rodzic wypowiada różne zdania. Jeśli zdaniem dziecka zdanie jest prawdziwe, klaszcze, jeśli nieprawdziwe – tupie nogami. Przykładowe zdania:
– Nikt nie może mnie zmuszać do robienia złych rzeczy.
– Mogę zmusić kolegę, żeby grał ze mną w piłkę.
– Nikt nie może czytać moich listów bez pozwolenia.
– Mogę bawić się tylko z kolegami, których wybierze (imię dziecka).
– Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi.
– Mam prawo do tajemnic i własnego zdania.
– Mogę bawić się tylko z koleżankami, które wybierze (imię dziecka).
– Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić i bić.
3. „Nasze prawa” – praca plastyczna. Zadaniem dziecka jest stworzenie plakatu, który będzie pokazywał, jakie prawa dzieci są dla niego najważniejsze. Możecie rysować, pisać, wyklejać i ozdabiać dowolnie plakat. Spróbujcie na koniec podpisać plakat, np.: Prawo do zabawy, Prawo do nauki, Prawo do życia w rodzinie, Prawo do życia bez przemocy, Prawo do wyrażania swoich uczuć, Prawo do odpoczynku. Podczas pracy dziecka Rodzic może włączyć Piosenkę o prawach dziecka, wspierać dziecko, służyć radą i pomocą, pomaga podpisać i odczytać napisy.
4. „Prawa i obowiązki” – praca z KZ 74–75;
5. Praca z KP4.29a – dopasowywanie treści przeczytanej przez Rodzica do obrazka;
6. Praca z KP4.29b – odczytywanie krótkich zdań, łączenie ich z odpowiednimi obrazkami, rysowanie swoich obowiązków w domu i podczas zajęć.
Czekamy na zdjęcia z Waszych prac !
Udanego piątku i radosnego weekendu!