W poniedziałek „skierowanie” w czwartek realizacja
Białostocki oddział GDDKiA zaprosił 13 potencjalnych wykonawców do składania ofert cenowych na budowę drugiej nitki obwodnicy Szczuczyna. To tzw. drugi etap ogłoszeniowego w połowie kwietnia przetargu. O zgodzie Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa na dalsze prowadzenie tego postępowania poinformowano podczas poniedziałkowej konferencji w Łomży. To był jeden z dwóch prezentowanych przez premier Beatę Szydło dokumentów.
Jak informuje Rafał Malinowski, rzecznik białostockiej GDDKiA zaproszenia do składania ofert cenowych na budowę drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna dostało 13 z 14 potencjalnych wykonawców, którzy zgłosili się do udziału w przetargu ogłoszonym w 15 kwietnia 2016 roku.
- Do 27 grudnia bieżącego roku mają przedstawić swoje oferty cenowe, a podpisanie umowy planowane jest na koniec marca 2017 r. - informuje Malinowski.
Budowa drugiej jezdni obwodnicy Szczuczyna w ciągu powstającej drogi ekspresowej S61 jest realizowana będzie w systemie „Projektuj i Buduj”. Zadanie obejmuje zaprojektowanie, uzyskanie stosownych zezwoleń, a następnie budowę drugiej jezdni (lewej) obwodnicy Szczuczyna, o nawierzchni z betonu cementowego. Łączna długości drugiej nitki to około 6,58 km (z wyłączeniem już istniejącego węzła Szczuczyn), Wraz z budową nowej jezdni przeprowadzona zostanie konieczna przebudowa istniejącej jezdni prawej, która zostanie poszerzona o pas awaryjny.
Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest na przełomie II i III kwartał 2018 r. Zadanie w 51% ma być dofinansowane ze środków zarządzanego przez Komisję Europejską instrumentu „Łącząc Europę” (CEF).