Przejdź do treści Przejdź do menu
czwartek, 19 grudnia 2024 napisz DONOS@

15 maja 2020 - piątek

Dzień dobry. Witamy w piątek i serdecznie pozdrawiamy Wszystkie Zosie, Zośki i Zosieńki w Dniu Imienin.

Temat dnia:

Jak dbać o słuch? 

Zadania:

 

1.       „Co słychać w hałasie?” – praca z KZ 70–71; Rodzic prowadzi rozmowę z dzieckiem na temat tego, w czym może nam przeszkadzać hałas. Naprowadza dziecko na wnioski, że hałas jest nie tylko niemiły, lecz także niebezpieczny dla zdrowia. Wspólne obejrzenie filmiku pt. „Słuch i hałas” - https://www.youtube.com/watch?v=DzKjuydSMW8

 

2.       Słuchanie opowiadania G. Kasdepke „Hałasowanie”. 

 

Hałasowanie

Grzegorz Kasdepke

 

      Kuba i Buba musieli przyznać, że pan Waldemar, przyjaciel babci Joasi, to rzeczywiście bardzo kulturalny pan. Do tego stopnia, że czasami wręcz wstydził się chodzić z naszymi sympatycznymi bliźniakami po mieście – i to tylko dlatego, że, dajmy na to, naszła je ochota pobić się lub powyzywać. Ale któregoś razu to pan Waldemar narobił Kubie i Bubie wstydu – i to

      w muzeum! 

–    Jak tam w szkole?! – ryknął, gdy już się spotkali przed kasą muzeum.

      Kuba i Buba aż podskoczyli z wrażenia. Babcia Joasia przygryzła wargi i dyskretnie rozejrzała się dookoła. Pani bileterka, ogłuszona doniosłym głosem pana Waldemara, przetykała sobie właśnie ucho.

–    Nadal macie najwięcej uwag w całej klasie?!… – ryczał pan Waldemar. – Nie martwcie się, za moich czasów kazano klęczeć na grochu!… Może dlatego mam teraz takie powykręcane kolana!…

     Pani bileterka pospiesznie skręcała kulki z papieru – najwyraźniej zamierzała wepchnąć je sobie w uszy.

–   Dlaczego pan Waldemar tak hałasuje? – szepnął Kuba, zerkając ze zdziwieniem na babcię Joasię. – Zawsze był taki kulturalny…

–   Chyba wyczerpały się baterie w jego aparacie słuchowym – westchnęła zarumieniona babcia.

–   To pan Waldemar jest kulturalny na baterie?! – osłupiała Buba.

    Ale babcia nie zdążyła nic odpowiedzieć, bo pan Waldemar podszedł właśnie do kasy – no  i trzeba było zająć się zemdloną bileterką.

 

 

     Po wysłuchaniu opowiadania Rodzic  prowadzi rozmowę z dzieckiem: Czy zapamiętałeś, dokąd wybrali się Kuba i Buba? Kto im towarzyszył? Dlaczego pan Waldemar tak głośno mówił? Czy to jest kulturalne zachowane, gdy mówimy bardzo głośno w publicznych miejscach? Dlaczego? Jeśli dziecko ma trudność z odpowiedzią na któreś pytanie, Rodzic może przeczytać raz jeszcze odpowiedni fragment tekstu.

 

3.       Ćwiczenia ruchowe dla dzieci ( i nie tylko). Mały Sportowiec w DOMU – ( do ćwiczeń będą potrzebne przybory: poduszka - Jasiek, mata lub kocyk, piłka , dwie butelki wody i dwa talerzyki papierowe) https://www.youtube.com/watch?v=vkwzFVN2Bds .

 

4.    Praca z KP4.19b – rysowanie odpowiednich symboli pod obrazkami przedstawiającymi sytuacje związane z hałasem;

Praca z KP4.20a – kącik grafomotoryczny, samodzielne pisanie liter j, J, pisanie zdań po śladzie;

 

 

Dla chętnych proponujemy zabawy dodatkowe:

ü  „Układam sylaby” – zabawa językowa z wykorzystaniem Alfabetu. Rodzic  prosi dziecko o wyjęcie z Alfabetu liter H, h oraz samogłosek (o, a, i, e, u, y) i zaprasza do zabawy: Za chwilę będę mówić różne słowa, które rozpoczynają się głoską h. Twoim  zadaniem będzie ułożenie pierwszej sylaby, którą usłyszysz  w tych słowach. Układajcie sylaby jedna pod drugą, aby można było łatwo sprawdzić  poprawność wykonania zadania. Przykładowe słowa: hamak, haki, huba, Helena, hipopotam, huragan, hycel. Jeśli dziecko sprawnie radzi sobie z tym ćwiczeniem, Rodzic może proponować słowa, które nie mają znaczeń (są trudniejsze), np. harana, hoseta, herina, hurafo. Jeśli dziecko ma trudność z wykonaniem podstawowego ćwiczenia, Rodzic może wymawiać słowa, przeciągając samogłoski, ewentualnie poprzez analizę sylab zaznaczać podział słów.

ü  Labirynt z Hipopotamem (załącznik 1)

ü  Gdzie spadnie kropla? – zabawa matematyczna (załącznik 2)

ü  Tańczące rodzynki  - to propozycja na eksperyment (załącznik 3).

 

BAWCIE SIĘ WESOŁO!   MIŁEGO I SŁONECZNEGO WEEKENDU!

Foto:
Foto:
Foto:
Foto:

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę