Przejdź do treści Przejdź do menu
środka, 25 grudnia 2024 napisz DONOS@

W maju mamy pojechać kawałkiem łomżyńskiej Via Baltica

Główne zdjęcie
Budowana obwodnica Szczuczyna w ciągu drogi ekspresowej S61 Via Baltica (fot. www.s61-obwodnicaszczuczynaiijezdnia.pl)

Pierwszy odcinek łomżyńskiej części Via Baltica miał być gotowy za kilka dni, ale przesunięto termin realizacji zadania do 11 maja. Tym odcinkiem ma być niespełna 7 km ekspresowej obwodnicy Szczuczyna. Prace trwają od października 2018 r. Póki co wykonawca deklaruje dotrzymanie nowego terminu zakończenia zadania, choć i budujący poszczególne odcinki drogi ekspresowej S61 wskazują na groźbę rozprzestrzeniania się koronawirusa.

Pierwsza jezdnia obwodnica Szczuczyna powstała w 2015 roku. Zlecenie na jej uekspresowieniem – czyli zbudowanie drugiej „lewej” jezdni obwodnicy, w ramach budowy drogi ekspresowej otrzymała firma Polaqua. To najmniejsze ze zleceń na całej Via Baltica. Wartość kontraktu wynosiła 75 milionów złotych. Drugą jezdnię ekspresówki miano zbudować w 13 miesięcy, ale bez uwzględnienia „martwych w budowlance” okresów zimowych, które trwają od 15 grudnia do 15 marca. Mimo, że w tym roku zimy praktycznie nie było i prace można było prowadzić non stop, okazuje się, że termin oddania do użytku ekspresowej obwodnicy Szczuczyna musiał zostać przesunięty. Jak informuje Rafał Malinowski z białostockiego oddziału GDDKiA nowy termin zakończenia prac to 11 maja 2020 r. 
- Wykonawca deklaruje realizację zadania w terminie – mówi Malinowski zapewniając, że póki co – mimo groźby koronowirusa prace na wszystkich budowanych odcinkach drogi ekspresowej S61 trwają bez zakłóceń. W przypadku obwodnicy Szczuczyna wykonawca niedawno informował  GDDKiA o postępach i wykorzystywanych do budowy zasobach. W pierwszej połowie marca przy budowie obwodnicy Szczuczyna pracowało 76 osób z wykorzystaniem 33 maszyn.

Poza dobudową drugiej „lewej” jezdni obwodnicy o długości ok. 6,6 km, wykonawca miał także przebudować zbudowaną kilka lat wcześniej  „prawą” jezdnię na odcinku ponad 1,1 km wraz z likwidacją dwóch istniejących skrzyżowań, oraz poszerzyć ją dobudowując pas awaryjny o szerokości 2,5 m na odcinku 4,7 km.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę