Przejdź do treści Przejdź do menu
niedziela, 29 grudnia 2024 napisz DONOS@

20.05 : W krainie figur geometrycznych

Dzień dobry kochane Przedszkolaki i drodzy Rodzice!

 

Zapraszam Was dzisiaj do magicznej krainy figur geometrycznych. Przypomnimy sobie ich nazwy, wygląd, a później trochę się z nimi pobawimy.

 

Temat dnia:  W krainie figur geometrycznych zabawa dydaktyczna

Cele: Rozpoznawanie, nazywanie i posługiwanie się figurami geometrycznymi: koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt, aktywizowanie myślenia oraz rozwijanie pomysłowości; „W krainie figur geometrycznych.”- się nazwami figur geometrycznych.

 

1. Posłuchajcie krótkiego opowiadania pt. Dziwna kraina czytanego przez rodzica.

Po wysłuchaniu postarajcie się odpowiedzieć na poniższe pytania.

 

 

Była kraina dziwna, w której wszystko było zbudowane z figur geometrycznych. Stał tam zamek, bardzo dziwny, z figur geometrycznych. W zamku tym na tronie siedział król bardzo dziwny, z figur geometrycznych. Miał koronę bardzo dziwną, z figur geometrycznych. I patrzył z okien wieży na dziwną swą krainę, gdzie wszystko miało kształt figur geometrycznych.

 

2. Rozmowa z dziećmi na temat opowiadania (nazywanie, przeliczanie figur geometrycznych, z których zbudowany jest zamek).

- Z jakich figur geometrycznych zbudowany jest zamek?

- Policz ile jest trójkątów, kwadratów, prostokątów, kół,

- Policz ile jest figur w kolorze żółtym,

- Których figur geometrycznych jest najwięcej i ile?

- Których figur jest najmniej i ile?

- O ile więcej jest trójkątów niż kwadratów?

- Z ilu figur zbudowany jest cały zamek?

 

3. O jakiej figurze mówię?- rozwiązywanie zagadek słownych.

 

Zadaniem dziecka jest po wysłuchaniu zagadki wskazanie odpowiedniej figury.

Toczę, toczę się wesoło,

I do wszystkich macham wkoło 

Początku nie mam, ani końca

Podobne jestem do słońca.                                                          

Wszyscy mnie doskonale znacie.

Myślę, że gotową odpowiedź macie!     

koło


Ta magiczna liczba trzy

– zawsze towarzyszy mi.
Mam trzy boki i wierzchołki,

trzy mam kąty, trzy odcinki
Twoja buzia mówi mi, 

że odgadniesz raz, dwa, trzy.       

                              trójkąt

 


Powiem tylko: jestem szczery,

ujrzysz u mnie boki cztery,
cztery kąty i wierzchołki

 – obce mi są różne dołki.
Moje boki są równiuteńkie,

a cztery kąty prościutkie.                                                            

                       kwadrat


  Mam cztery rogi,                                                                                      

dwa krótkie i dwa długie boki.
Kwadratem nie jes
tem,

choć mam kąty proste.                                          

 

                               prostokąt

 

 

 

4. Po czym poznajemy daną figurę ?- burza mózgów.

Zadaniem dziecka jest odgadnięcie czym charakteryzuje się dana figura np. koło nie ma żadnego boku ani rogu, jest okrągłe i przypomina koło od samochodu.

 

5. Gdzie schowały się figury- zabawa dydaktyczna .

kwadrat  

koło                                 trójkąt

prostokąt

 

6. Szukamy figur w otoczeniu – zabawa dydaktyczna.

Dziecko wyszukuje w pokoju przedmioty o kształcie zbliżonym  do danej figury geometrycznej.

7. Jaka to figura? – zabawa dydaktyczna.

Rodzic rysuje figurę na plecach dziecka. Zadaniem dziecka jest nazwanie narysowanej figury

 

8. Obejrzyj film edukacyjny – Wyrażam emocje, scenki sytuacyjne.

http://www.scholaris.pl/resources/run/id/110279?HD=1

 

9. Posłuchaj piosenki Nasze emocje i powiedz o czym jest w niej mowa.           

- kształcenie słuchu muzycznego,           rozwijanie wrażliwości estetycznej poprzez ekspresję

 muzyczno –ruchową        

 

Nasze emocje  - wyk. Śpiewające Brzdące

Refren: Radość, smutek, złość i strach.

Tyle uczuć mieszka w Nas.

To emocje Nasze są,

które wyjść na zewnątrz chcą.

 

Płyną z serca spontanicznie.

Od kołyski w Nas mieszkają.

I się zdarza bardzo często,

że o sobie znać nam dają.

 

Refren: Radość, smutek, złość i strach.

Tyle uczuć mieszka w Nas.

To emocje Nasze są,

które wyjść na zewnątrz chcą.

 

Nie ma wcale nic w tym złego,

że się czasem zezłościmy,

że czujemy wstyd lub smutek.

My z tym sobie poradzimy!

 

Refren: Radość smutek złość i strach.

Tyle uczuć mieszka w Nas.

To emocje Nasze są,

 które wyjść na zewnątrz chcą.

 

Wygonimy wszystkie strachy,

damy w kość okropnej złości.

I zadbamy by najwięcej,

było śmiechu i radości.

 

Refren: Radość smutek złość i strach.

Tyle uczuć mieszka w Nas.

To emocje Nasze są,

które wyjść na zewnątrz chcą.

 

10. Po wysłuchaniu utworu odpowiedz na pytania:

- Jakie emocje odczuwamy?

- Kiedy czujemy: radość, złość, strach, smutek?

- Czy wszyscy odczuwamy emocje?

 

11. Praca z KP4.28a – kącik grafomotoryczny, pisanie po śladzie wyrazów określających emocje.

 

p. Basia i p. Małgosia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Agata Komorowska
śr, 20 maja 2020 08:58
Data ostatniej edycji: pon, 25 maja 2020 21:34:32

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę