Przejdź do treści Przejdź do menu
środka, 18 grudnia 2024 napisz DONOS@

Narew łączy - Lokalna Organizacja Turystyczna

Ponad 30 przedsiębiorców, przedstawicieli jednostek administracyjnych a także lokalnych i regionalnych organizacji turystycznych z województw mazowieckiego, warmińsko-mazurskiego i podlaskiego podpisało się pod dokumentem powołującym do życia Partnerstwo „Dorzecza Narwi”. Projekt ma na celu promocję regionu oraz budowę spójnego systemu informacji turystycznej.

Do powołania Partnerstwa doszło podczas konferencji w Hotelu Zbyszko w Nowogrodzie. Spotkało się tu około 80 osób bezpośrednio zaangażowanych w rozwój turystyki w  regionie
- Rzeka Narew to silny wyróżnik, który pozwoli zaistnieć na turystycznej mapie Europy – mówi autor koncepcji partnerstwa Mariusz Staniurski Prezes Lokalnej Organizacji Turystycznej Ziemia Łomżyńska. - Tym bardziej, że produkt oparty na rzece Narew, choć zupełnie pominięty w „Programie Tworzenia i Rozwoju Produktów Turystycznych Województwa podlaskiego” opracowanym przez Podlaską ROT, istnieje i funkcjonuje już od lat w formie wielu oddzielnych atrakcji, które teraz bardzo łatwo jest połączyć w jedną spójną całość za pomocą chwytliwej i bardzo pojemnej nazwy: „Opowieści z...”, przypominającej „Opowieści z Narni” – bajkowej krainy, tak ukochanej przez dzieci – przekonywał zebranych Staniurski.

Produkt turystyczny „Opowieści z Narwi” (wraz z podproduktami „Opowieści z Biebrzy”, „Opowieści z Pisy”, „Opowieści…” itd.) wypracowała Grupa Partnerska „Łomżyńskie Opowieści z Narwi” w ramach projektu Turystyka Wspólna Sprawa w ubiegłym roku. Duże znaczenie w koncepcji przypisuje się LOT-om, jako kreatorom i inspiratorom oraz koordynatorom rozbudowy lokalnych produktów turystycznych.

Koncepcja Partnerstwa nie wymaga tworzenia specjalnej struktury, ponieważ takowe już istnieją w postaci Lokalnych Organizacji Turystycznych, które na swoim terenie działania pracują także nad produktem opartym na rzece. Całościowo jednak, z racji na transregionalność, partnerstwo wykracza poza samodzielne ich działania - stąd potrzeba zawarcia dodatkowego porozumienia.
Jednym z pomysłów na wspólną promocję jest koncepcja wspólnej obszarowej mapy zawierającej z jednej strony poglądowe atrakcje całego „Dorzecza Narwi” – z drugiej – szczegółowo obszar jednego z dorzeczy ten, na którym turysta się znajduje. Mapy będą dystrybuowane w sieci informacji turystycznej wraz z mapą sąsiednich kwadratów.
Porozumienie podpisało 32 partnerów.
- Skoro jest taka wola tylu społeczności i środowisk - powinniśmy bardziej sprawę nagłośnić i zainteresować nią nasze Urzędy Marszałkowskie – proponował dr Jarosław Klimczak – Prezes W-MROT, który zaprosił na kolejne spotkanie grupy do Szczytna. Ma ono odbyć się jeszcze w marcu.


źródło: www.4lomza.pl

 

Edyta Gawrych
wt, 05 lutego 2008 09:59
Data ostatniej edycji: wt, 05 lutego 2008 10:03:36

 









 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę