Przejdź do treści Przejdź do menu
sobota, 21 grudnia 2024 napisz DONOS@

Cenione Łaciate

Marka „Łaciate” będąca własnością Spółdzielni Mleczarskiej Mlekpol z Grajewa znalazła się na 12 pozycji w gronie stu polskich najbardziej cenionych marek. Na 25 miejscu jest Żubrówka, zaś Mlekovita na 72 pozycji. Taki ranking opublikowany został w najnowszym wydaniu tygodnika „Wprost”.

Sto najlepszych marek wybrano z grona 500 – set wskazanych w „Raporcie o stanie marki w Polsce 1996-2004” Instytutu Matki Polki. Ostateczny ranking powstał na podstawie przeprowadzonych przez Pentor, na początku kwietnia badań na grupie 1000 Polaków. Badano m.in. znajomość poszczególnych marek, opinie na temat jakości produktów oraz sympatię do marki. Maksymalnie każda marka mogła uzyskać 1000 punktów.
Zdaniem Polaków najbardziej rozpoznawane i cenione marki to Wedel (618 pkt), Hortex (568 pkt) i Żywiec (495 pkt).
W grupie 100 najlepszych znalazły się trzy marki z Podlasia – Łaciate (12 miejsce uzyskując 400 pkt), Żubrówka (25 miejsce – 345 pkt) i Mlekovita (72 pozycja – 210 pkt).

- Właściwie wypromowana i ceniona przez konsumentów marka jest największą wartością każdej firmy. Od lat Mlekpol inwestuje w markę łaciate, doskonaląc jakość surowca i produktu, by w ten sposób spełniać oczekiwania naszych klientów. Dziś mleko łaciate ma prawie 40 proc. udział w rynku. W ubiegłym roku odśnieżyliśmy wizerunek marki łaciate, poszerzamy też gamę produktów – mówi Edmund Borawski Prezes SM Mlekpol.
Borawski nie ukrywa, że to właśnie łaciate stało się kołem zamachowym grajewskiej spółdzielni. Dodaje, że rocznie Mlekpol na promocję marki łaciate wydaje ok. 5 mln. zł.
Opublikowany przez „Wprost” ranking potwierdza ogłoszone kilka tygodni temu badania prowadzone przez PENTOR, że mleko łaciate jest najchętniej kupowanym mlekiem UHT w Polsce.
MLEKPOL to niekwestionowany lider w branży mleczarskiej. W skład spółdzielni wchodzi 6 zakładów – w Grajewie, Kolnie, Mrągowie, Sejnach, Zambrowie i Augustowie. Spółdzielnia liczy ponad 16 tys. dostawców mleka. Jest producentem popularnej i cenionej na rynku marki „łaciate” i “Milko” oraz liderem w produkcji mleka UHT, posiadając około 40% udziału w rynku tego mleka w kraju. 35% produkcji MLEKPOLU trafia na eksport.
W ubiegłym roku spółdzielnia Mlekpol skupiła w przetworzyła ponad 595 mln litrów mleka i jest to wzrost o ponad 90 mln w porównaniu z rokiem 2002. Spośród skupionego w 2003 roku surowca 89,4% stanowiło mleko w klasie extra. Rekordziści-dostawcy mleka z gospodarstw rodzinnych - sprzedają spółdzielni MLEKPOL ponad 500 tys. litrów surowca rocznie.
W pierwszym kwartale bieżącego roku spółdzielnia Mlekpol skupiła 163 322 tys. litrów mleka. Jest to więcej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku o 12 322 tys. litrów, co stanowi wzrost o 108,2%.
Warto dodać, że od kilku lat Mlekpol płaci swoim dostawcom największe stawki za skupione mleko. W ubiegłym roku za jeden litr dostarczonego mleka rolnik dostawał średnio 91 groszy.

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę