Przejdź do treści Przejdź do menu
niedziela, 22 grudnia 2024 napisz DONOS@
wiadomość pochodzi z www.radionadzieja.pl

Grajewo zakorkowane!

Praktycznie przez całe miasto w godzinach szczytu, ciągnie się tam sznur samochodów, które nie mogą płynne przejechać przez główne skrzyżowanie. Władze miasta twierdzą, że ma to związek z wpuszczeniem TIR-ów na drogę nr 61

Grajewska straż miejsca prowadzi bieżący monitoring skutków jakie przyniosła w mieście decyzja przewrócenia ruchu ciężkiego na drodze krajowej nr 61. Mamy praktycznie z obu stron wjazdu do Grajewa na tej drodze korki przez całe miasto – relacjonuje burmistrz Krzysztof Waszkiewicz. Tworzą się w miejscu gdzie w centrum miasta przebiega główne skrzyżowanie dwóch tras krajowych i linni kolejowej.

Burmistrz zarządził codzienny monitoring sytuacji w mieście, który w formie raportu podsumowują miejscy strażnicy. To był właśnie fragment takiego raportu po zaledwie jednej dobie obowiązywania nowych rozwiązań komunikacyjnych. Mimo intensywnego ruchu, samorządowcy w miastach leżących na szlaku trasy 61 spodziewają się większych utrudnień. Burmistrz Waszkiewicz przyznaje, że mimo wszystko tragedii w Grajewie nie było bo nie wszyscy tranzytowi kierowcy przyzwyczaili się już do możliwości wjazdu na E-61

Burmistrz Szczuczyna Waldemar Szczęsny nie wyobraża sobie przywrócenia ruchu samochodów ciężarowych na tej trasie obwodnic miejscowości przez które przechodzi. Dodatkowym utrudnieniem zarówno dla kierowców jak i mieszkańców miasteczka jest niewyremontowany odcinek miejski trasy. To krzyżujące sie pod kontem 90 st. ulice Kilińskiego i Łomżyńska gdzie nawet bez ruchu tranzytowego często tworzą się korki. Mimo remontu całości drogi nr 61, odcinek w samym mieście nie został odnowion

Zgodnie z decyzją białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, już od wczoraj ruch ciężkich samochodów ciężarowych został przywrócony na odcinku drogi krajowej nr 61 Augustów – Łomża. W ciągu kilku najbliższych dni należy spodziewać się coraz częstszego pojawiania się litewskich TIR-ów na tej trasie. Droga od granicy do Warszawy i dalej na zachód jest w ten sposób krótsza o ok. 40 km. W maju tylko przez polsko-litewskie przejście graniczne w Budzisku przejechało niemal 130 tys. samochodów ciężarowych.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę