Przejdź do treści Przejdź do menu
poniedziałek, 30 grudnia 2024 napisz DONOS@
źródło: radio.bialystok.pl

Trwają konsultacje w sprawie budowy drogi S16, która ma przecinać Biebrzański PN

Do wyboru są cztery warianty - wszystkie biegną przez Biebrzański Park Narodowy.

Trwają konsultacje w sprawie budowy drogi ekspresowej S16. To fragment międzynarodowej trasy Via Carpatia, który wstępnie ma przecinać największy Park Narodowy w Polsce. Takiemu rozwiązaniu sprzeciwiają się nie tylko przyrodnicy, ale także część okolicznych mieszkańców, którzy uważają, że inwestycja może mieć nieodwracalne konsekwencje dla przyrody.

- Zniszczyć to można, ale odbudować już nie da rady. Zaletą Parku jest to, że tu jest cisza i przyroda. Tą drogą zakłócimy to wszystko, nie wspominając o tym, jak zmieni się życie mieszkańców - mówi mieszkaniec Goniądza Andrzej Ćwikła.

- Nikt nic nikomu nie tłumaczył. Jak rozmawialiśmy z innymi mieszkańcami, to mówili, że chcieliby jakieś ulotki, żeby się czegoś o tej drodze dowiedzieć. Ludzie myślą, że to będzie lepsze połączenie dla lokalnych mieszkańców z miastem. A tak do końca chyba nie jest - uważa mieszkanka Goniądza Krystyna Ćwikła.

Małgorzata Górska z Fundacji dla Biebrzy podkreśla, że drogę można zbudować, omijając Biebrzański Park Narodowy.

- Proponujemy bardzo konkretne rozwiązanie, żeby popatrzeć szerzej w skali regionu. Jest droga z południa na północ, jest S19 od Rzeszowa do Lublina, która zmierza w kierunku Białegostoku, a od Łomży z kolei w kierunku na Ełk - Suwałki mamy drogę Via Baltica, która już w tej chwili jest budowana. Brakuje tylko "łącznika". My proponujemy ominięcie Parku od strony zachodniej - mówi Małgorzata Górska.

Wykonawca ma przygotować korytarz alternatywny - mówi rzecznik białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Rafał Malinowski.

- Ta trasa szłaby po istniejącej drodze krajowej numer osiem. Dzięki temu przecinałaby Biebrzański Park Narodowy w rejonie Sztabina, czyli w dużo węższym obszarowo miejscu niż Osowiec. Ostateczna wersja ma być gotowa dopiero w listopadzie przyszłego roku - mówi Rafał Malinowski.

Proponowanym rozwiązaniom sprzeciwia się też Rada Naukowa Biebrzańskiego Parku Narodowego. W oficjalnym oświadczeniu podkreśla, że pod uwagę trzeba wziąć oddziaływanie drogi na środowisko i wybrać wariant omijający tereny najbardziej cenne przyrodniczo, w tym Biebrzański Park Narodowy.

http://s16-elk-knyszyn.pl/spotkanie-informacyjne/


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę