Przejdź do treści Przejdź do menu
niedziela, 29 grudnia 2024 napisz DONOS@

W połowie stawki miast uczących się

Fundacja Schumana opublikowała pierwszy w Polsce ranking 66 miast uczących się. Łomża w tym zestawieniu znalazła się w połowie stawki – na 32 miejscu – między Płockiem a Częstochową. Twórcy rankingu definiując pojęcie miast uczących się wykorzystali pojęcie ukute m.in. przez urbanistę Richarda Floridę. Według niego miasta funkcjonują jako magazyny nauki i pomysłów, zapewniając przyjazne środowisko i infrastrukturę ułatwiającą przepływ wiedzy, która jest motorem wzrostu gospodarczego.

Miasta sklasyfikowano za pomocą różnorodnych danych pochodzących z GUS, ZUS, UKE, Ministerstwa Pracy, Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Sprawiedliwości, Ośrodka Przetwarzania Informacji oraz Komendy Głównej Policji. Na tej podstawie wyodrębniono pięć kategorii: infrastruktura produkcyjna, kapitał ludzki, infrastruktura podstawowa i informacyjna, współpraca, oraz łatwość prowadzenia biznesu, w których byli oceniani wszyscy uczestnicy Rankingu.
Łomża zebrała 30,069 pkt. co dało jej 32 miejsce wśród 66 ocenianych polskich miast. Tuż przed nami jest Płock (30,075 pkt.), a za nami Częstochowa (30 pkt.)
Łomża najsłabiej wypadła w infrastrukturze produkcyjnej – zdobywając tylko 9,2 pkt., najlepiej w kategorii współpraca 52,5 pkt. (kapitał ludzki – 26,1 pkt., infrastruktura podstawowa i informacyjna - 22,4, łatwość prowadzenia biznesu – 40,1),

Na pierwszym miejscu rankingu znalazła się Warszawa z 54,9 pkt. (na 100 możliwych), a na drugim z 53,3 pkt. Rzeszów, który wyprzedził Poznań (51,0) i Kraków (46,5).


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę