Przejdź do treści Przejdź do menu
poniedziałek, 30 grudnia 2024 napisz DONOS@

Nasz wniosek o koncesje rozpatrzony pozytywnie

Rada Miasta Łomży zgodziła się na zwiększenie z 40 do 65 liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych, spożywanych na miejscu i zawierających powyżej 4,5 procenta alkoholu (z wyjątkiem piwa). - To dobry prezent pod choinkę dla przedsiębiorców, mieszkańców i turystów, aby w 2009 roku stworzyć warunki do rozwoju usług gastronomicznych – mówił po głosowaniu radnych Maciej Zajkowski, prezes Łomżyńskiej Izby Przemysłowo-Handlowej, który wystąpił do radnych z wnioskiem o zwiększenie liczby takich koncesji.

Kilkumiesięczny lobbing wśród wszystkich klubów radnych ze strony przedsiębiorców, reprezentowanych przez prezesa ŁIP-H Macieja Zajkowskiego, odniósł oczekiwany skutek.
Chociaż komisja ds. rodziny Rady Miejskiej zaopiniowała propozycję zwiększenia liczby koncesji na nowe bary z mocniejszymi trunkami negatywnie, to na początku grudnia o pomyśle zwiększenia koncesji do 55 (na taki wzrost godził się prezydent Jerzy Brzeziński) pozytywnie pozytywnie wypowiedziała się Miejska Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (za - 6, przeciw – 2, wstrzymało się 4).
Na sesji w środę, 17 grudnia radny Maciej Borysewicz zaproponował jednak, aby głosować za zwiększeniem liczby punktów do 65 – jak proponowali przedsiębiorcy – aby kwestia koncesji nie pojawiła się ponownie za kilka miesięcy.
- Dostępność alkoholu nie zależy od liczby miejsc sprzedaży, ale od zachowania sprzedawców i rodziców – argumentował Borysewicz. - Dostępność to przecież także możliwość sięgnięcia po alkohol z domowego barku.
Jan Kleczyński przypomniał, że wszyscy radni przysięgali, że będą pracować na rzecz dobra obywateli Łomży. Zwiększanie liczby punktów sprzedaży alkoholu uznał za zjawisko niebezpieczne, bo nie ogranicza dostępu do mocnych trunków, a wręcz odwrotnie.
Tadeusz Zaremba powiązał liczbę koncesji w Łomży z sytuacją obleganych przez turystów starówek w Krakowie czy Warszawie.
- A u nas wodę święconą będą pili? - retorycznie pytał rozbawionych radnych. - A co się działo w Kanie Galilejskiej? Czy Chrystus zwalczał czy dorobił wina? Nie bądźmy świętsi od papieża!
Polemizowała z nim Wanda Mężyńska. Zwróciła uwagę, że gdzie trzech pije, tam jeden może się uzależnić, a w Łomży po alkohol sięgają już nawet gimnazjaliści.
Bogumiła Olbryś podała trzy powody swego głosu „za”. Pierwszym jest pozytywna opinia Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Drugim - sytuacja w mniejszych miastach, jak w Augustowie, gdzie na 100 koncesji połowa jest wolna,  czy w Zambrowie, gdzie z 29 koncesji 12 jest „wolnych”.
Maciej Głaz apelował, aby radni skupili się na przestrzeganiu prawa: aby policja reagowała na grupki młodzieży z siatką piwa czy pijące w parku, a prokuratura nie umarzała spraw, gdy rozpija się nieletnich.
Ostatecznie „za” głosowało 15 radnych, trzech było „przeciw”: Jan Kleczyński, Wanda Mężyńska i Alicja Bandzul. „Wstrzymali się” od głosu Mariusz Chrzanowski i Wiesław T. Grzymała.

Maciej Zajkowski, prezes Łomżyńskiej Izby Przemysłowo-Handlowej, cieszył się po sesji z decyzji radnych i dziękował im za poparcie.
- Ta decyzja może zachęcić przedsiębiorców do składanie wniosków o lokalizację w mieście winiarni, barów czy nowych restauracji. Szczególnie na łomżyńskiej starówce - podkreśla Zajkowski.


źródło: www.4lomza.pl

 

Edyta Gawrych
cz, 18 grudnia 2008 09:52
Data ostatniej edycji: cz, 18 grudnia 2008 11:15:43

 









 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę