Przejdź do treści Przejdź do menu
poniedziałek, 30 grudnia 2024 napisz DONOS@

15.06.2020 To już lato

Witamy Was serdecznie w kolejnym tygodniu!!!

Mamy poniedziałek! Zaczynamy! Więc „Porusz ciało” - zabawy z piosenkami rozwijające sprawność motoryczną. Codzienna porcja ruchu na wesoło i przy muzyce! 

https://www.youtube.com/watch?v=ixAZlzJKzQ8




Z okazji zbliżającego się lata w tym tygodniu będziemy realizować temat kompleksowy „Lato”.

 

Powoli przygotowujemy się do wakacji!

 

Temat: „Co wy na to, że już lato?” -  zestaw zabaw ruchowych z elementami metody R. Labana.

 

Metoda Labana jest metodą gimnastyki twórczej, metodą improwizacji ruchowej, u której podstaw leży naturalna ruchliwość. Pozwala ona na posługiwanie się różnymi formami ruchu i ekspresji, ćwiczeniami muzyczno-ruchowymi, zabawą, tańcem, opowieścią ruchową.

 

Cele:  rozwijanie świadomości własnego ciała oraz poczucia rytmu, dostarczenie dzieciom okazji do spontanicznych działań i wyrażania radości.

 

 

1.   Zachęcamy do  wspólnego  śpiewania i wyginana się przy piosence „Tańce Połamańce”.

 

https://www.youtube.com/watch?v=sYvaSnRUmpc

 


2. Wyczucie własnego ciała
. 


Dotykanie jedną częścią ciała drugiej:
- ręce witają się ze mną
- ręce witają kolana
- ręce witają nos, uszy, szyję, pięty
- kolana witają się z łokciami.

 

3.   Wyczucie ciężaru i czasu. 

 

Rodzic  wyznacza miejsce, które dzieci mają zająć oraz to, do którego mają dojść. Dzieci przenoszą „duży kamień”, który przeszkadza im na podwórku. Odpoczywają od czasu do czasu - rozluźniając całe ciało.



4. „Nagle nie wiadomo skąd przyleciały dokuczliwe muchy” - dzieci opędzają się od nich (mogą również wykonywać przysiady).


5. Wyczucie przestrzeni - zabawy z piłką.
Toczenie „piłki” w dowolnie wybranych kierunkach.


6. Dzieci rysują patyczkiem literę „O”, po której biegają.


7. Wyczucie przestrzeni i ciężaru/siły ciała.

 

§  „Loty  ptaków” – Dzieci swobodnie tańczą z chustą w rytm muzyki, naśladują lot wybranego przez siebie ptaka. Gdy usłyszą dźwięki wysokie – „ptaki” wysoko przelatują ponad chmurami, aż do wyskoku; na dźwięki niskie – „ptaki” nisko lądują do gniazd lub na ziemię w poszukiwaniu pożywienia – aż do czołgania.

§  „Gniazdo os” – Podczas wolnego tempa w muzyce dzieci powoli, ostrożnie na palcach podkradają się do gniazda. Na szybkie tempo w muzyce, osy wyleciały z gniazda, dzieci uciekają, opędzając się rękami. Kładą się na ziemię, tarzają się, wymachują rękami i nogami.

§  „Kwitnąca stokrotka” – Dzieci z całych sił zgniatają chustkę w dłoniach, próbując schować ją w garści. Następnie powoli otwierają ściśnięte dłonie i obserwują, jak chustka (stokrotka) się rozwija.

 

 

8. Rozwijanie wyczucia płynności ruchów.

 

§  „Tęcza” – Dzieci w czasie muzyki chustką, jak pędzlem, malują tęczę na niebie.

§  „Kolorowe motyle” – Dzieci swobodnie poruszają się w takt muzyki, płynnie falując chustkami, naśladując fruwające motyle. Na przerwę w muzyce, rozkładają chustki na podłodze i siadają na nich delikatnie, jak motyl na kwiatku.

 

 Ćwiczenie przeciw płaskiej stopie „Wiej wietrzyku.

§  Dzieci w siadzie podpartym próbują chwycić palcami stopy chustkę i machać nią w prawą i lewą stronę oraz w górę i w dół, następnie zmieniają stopę.

 

 Ćwiczenia oddechowe „Falująca chustka”.

§  Dzieci trzymają rozłożoną chustkę w rękach, dmuchają na nią delikatnie lub mocno, obserwując w jaki sposób się porusza. Nauczyciel zwraca uwagę na nabieranie powietrza nosem, a wydychanie ustami.

 

Zabawa uspokajająca „Posłuszne chustki”.

§  Dzieci maszerują po obwodzie koła z delikatnymi wymachami chustki nad głową.

 

 

9. Na zakończenie śpiewamy i wyginamy się przy piosence „Tańce Połamańce”.

 

https://www.youtube.com/watch?v=sYvaSnRUmpc

 

  

Zachęcamy do codziennych ćwiczeń !!!!!!!

 

 

Pozdrawiamy. Życzymy udanej zabawy!

 

p. Marylka i p. Asia

Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Agata Komorowska
nie, 14 czerwca 2020 20:29
Data ostatniej edycji: nie, 14 czerwca 2020 20:38:54

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę