Przejdź do treści Przejdź do menu
poniedziałek, 30 grudnia 2024 napisz DONOS@

poniedziałek 12.06.2006

Kurier Poranny - Którędy Via Baltica? Nie kłócić się, czekać Gazeta Wyborcza - Ambasador młody wiekiem Gazeta Wyborcza - Żubrzy sukces eurodeputowanej

Kurier Poranny - Którędy Via Baltica? Nie kłócić się, czekać
Jeszcze w tym roku rozstrzygnie się sprawa przebiegu Via Baltiki. Lobby łomżyńskie już zwiera szyki i zapowiada ostrą walkę o drogę. Białostockie uspokaja: inwestycja musi iść przez stolicę województwa.
Wiceminister transportu Bogusław Kowalski zapowiedział, że Via Baltica będzie przebiegała przez Ostrów Mazowiecką i Łomżę. Te słowa wywołały burzę. W biurze łomżyńskiego posła Jana Jaroty (LPR) powstał pomysł budowania wspólnego frontu łomżyńsko-ostrołęckiego złożonego z parlamentarzystów i środowisk przedsiębiorców. Poseł Lech Kołakowski (PiS) zaczął zabiegać o przywrócenie trasie Łomża-Ostrów Mazowiecka statusu drogi krajowej i przebudowę wjazdu z drogi nr 8, a także zapisanie budowy obwodnicy Łomży w planach inwestycyjnych państwa na lata 2007-2013. – Gdyby to się powiodło, to Via Baltica byłaby prawie nasza – uważa parlamentarzysta.
– To tylko czcze gadanie i gra przed zbliżającymi się wyborami samorządowymi. Łomża może być tylko trasą alternatywną – odpowiada Roman Czepe, poseł PiS z Łap.
więcej: Kurier Poranny - Którędy Via Baltica? Nie kłócić się, czekać

Gazeta Wyborcza - Ambasador młody wiekiem
Grupa Biznes Polska z Wysokiego Mazowieckiego zdobyła główną nagrodę konkursu i tytuł Ambasador Biznesu 2006.
Do półfinału tegorocznej, ósmej już edycji konkursu, zorganizowanej przez Podlaską Fundację Rozwoju Regionalnego, zakwalifikowało się 18 firm. Komisja oceniała przede wszystkim ich wizerunek, wyniki finansowe oraz zarządzanie personelem.
Tytuł Ambasadora Biznesu i 15 tys. zł otrzymała - działająca dopiero od czterech lat - Grupa Biznes Polska. Firma zajmuje się gromadzeniem i sprzedażą informacji m.in. o przetargach. Początkowo zatrudniała czterech pracowników, dziś ponad 80 osób. Drugie miejsce przypadło firmie Refleks, a trzecie Agrovicie. Przyznano również honorowy tytuł Euroinwestora. Otrzymała go firma, która zainwestowała na ścianie wschodniej najwięcej pieniędzy pochodzących z funduszy europejskich - Masterpress - drukarska firma z Olsztyna. Z kolei marszałek województwa Janusz Krzyżewski wyróżnił łomżyńską PPHU OKRUSZEK E. Gadomska (producent wyrobów piekarskich i cukierniczych). Wojewoda podlaski Jan Dobrzyński nagrodził firmę Makro-Plast (zajmującą się produkcją tzw. profili wykończeniowych z tworzyw sztucznych wykorzystywanych w budownictwie).
więcej: Gazeta Wyborcza - Ambasador młody wiekiem

Gazeta Wyborcza - Żubrzy sukces eurodeputowanej
Pokojowa inwazja turystów z całej Europy będzie - zdaniem eurodeputowanej Barbary Kudryckiej - pierwszym wymiernym efektem ubiegłotygodniowej akcji promującej Podlaskie w Parlamencie Europejskim.
- Nasza wystawa zbiegła się w czasie z seminarium poświęconym turystyce. Wszystkie foldery i prospekty towarzyszące ekspozycji rozchodziły się jak ciepłe bułeczki - relacjonowała w sobotę w Białymstoku Kudrycka.
Jej zdaniem podstawą sukcesu wystawy była przede wszystkim jej atrakcyjna forma. Wypchani przedstawiciele regionalnej fauny z białowieskim żubrem na czele i zdjęcia ukazujące przyrodniczy potencjał województwa, budziły ogromne zainteresowanie. I to nie tylko europosłów, ale wszystkich osób odwiedzających w tym czasie Parlament Europejski.
- Nie mamy tu wielkich dzieł sztuki ani nowoczesnych technologii. Mamy natomiast wspaniałą przyrodę, o której wielu Europejczyków nic nie wie. Mam nadzieję, że kto raz odwiedzi nasz region, z chęcią będzie tu powracać. Nie tylko, by wypocząć, ale również jako inwestor - przypuszcza profesor Kudrycka.
więcej: Gazeta Wyborcza - Żubrzy sukces eurodeputowanej


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę