5 konsorcjów i firm chce budować drugą nitkę obwodnicy Szczuczyna
5 konsorcjów i firm chce budować tzw. drugą nitkę obwodnicy Szczuczyna na trasie S61 Via Baltica. Firmy zaproponowały ceny od 75 mln zł do ponad 99,5 mln zł. W poniedziałek (13.03) otwarto oferty przetargowe - podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Proponowane ceny dotyczą projektu i budowy ponad 6 km drugiej jezdni i poszerzenia pasa już istniejącej obwodnicy Szczuczyna, która ma być rozbudowana. - Najtańszą ofertę złożyła firma POLAQUA Sp. z o.o. Ta sama firma, która wykonała w latach 2014-2015 obwodnicę Szczuczyna przejmując ją po hiszpańskim konsorcjum FCC, któremu GDDKiA wcześniej wypowiedziała umowę - poinformował rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku Rafał Malinowski. Najdroższą ofertę - na ponad 99,4 mln zł złożyło konsorcjum firm PORR Polska Infrastructure S.A., Porr Bau GmbH Austria oraz UNIBEP S.A.
Wszystkie firmy zadeklarowały realizację inwestycji w czasie blisko dwóch i pół roku od dnia podpisania umowy. Rzecznik białostockiego GDDKiA tłumaczy, że skoro wszystkie firmy zaproponowały taki sam czas realizacji, jak również inne parametry, o wyborze wykonawcy zdecyduje cena, "o ile któraś z ofert nie ma braków". GDDKiA planuje podpisać umowę z wykonawcą w drugim kwartale 2017 r.
Obwodnica Szczuczyna znajduje się na odcinku przyszłej S61, od Ostrowi Mazowieckiej do już istniejącej obwodnicy Augustowa. Druga, tzw. lewa nitka obwodnicy Szczuczyna będzie miała ponad 6 km długości bez tzw. węzła drogowego Szczuczyn. Ma mieć nawierzchnię z betonu cementowego. W ramach planowanej inwestycji poszerzana będzie też prawa jezdnia obwodnicy i zlikwidowane dwa skrzyżowania. Przebudowywane będą również drogi, które będą kolidować z przyszłą S61.