Bonifikaty dla odbiorców energii elektrycznej
Sprawa może dotyczyć nawet 140 tysięcy odbiorców. Mieszkańcy województwa podlaskiego, którzy po zeszło tygodniowych nawałnicach nie mieli prądu, mogą starać się o bonifikaty. W wielu przypadkach dostawy energii przywrócono dopiero po kilku dniach.
Jak mówi dyrektor działu dystrybucji PGE w Białymstoku Wojciech Rutkowski - w takiej sytuacji odbiorcom przysługuje bonifikata. - Bonifikaty przyznawane są, gdy jednorazowa przerwa w dostawie prądu była dłuższa niż 24 godziny, a także jeśli w ciągu całego roku suma wszystkich przerw była dłuższa niż 48 godzin - mówi Wojciech Rutkowski. Jak dodaje - bonifikaty udzielane są do rachunku.
- Ilość niedostarczonej energii szacujemy na podstawie dobowego zużycia tego odbiorcy i mnożymy przez stawkę, która podana jest w taryfie - podkreśla Wojciech Rutkowski. W podaniu należy określić kiedy i jak długo nie mieliśmy prądu. Dokumenty należy złożyć u swojego dostawcy energii. Ta kwota zostanie odjęta od rachunku za prąd.
Jak mówi dyrektor generalny białostockiego oddziału PGE Dystrybucja Jarosław Dzięgielewski - dostawy energii przywrócono późno, ponieważ skala zniszczeń była ogromna. - 30 procent stacji naszego oddziału było pozbawionych energii elektrycznej. Uszkodzeniu uległo ponad 450 słupów. W szczytowym momencie prądu nie miało ponad 140 tysięcy odbiorców - tak jakby cały Białystok ustawić na "zero". Skala niespotykana w naszym regionie - podkreśla Jarosław Dzięgielewski.
Jak mówią energetycy - w wielu miejscach wciąż trwają naprawy i w najbliższym tygodniu możliwe są jeszcze krótkie przerwy w dostawach prądu.