Przejdź do treści Przejdź do menu
sobota, 21 grudnia 2024 napisz DONOS@

22.IV Ziemia to nasz dom

Witamy serdecznie dzieci jak i rodziców.

Temat dnia: Ziemia to nasz dom

 

Cele: Kształcenie poczucia odpowiedzialności za nasza planetę; rozwijanie muzykalności dzieci, umiejętności arytmetycznych, badanie równoliczności zbiorów, wprowadzenie znaków matematycznych <, > na podstawie zadań z treścią

1. Ziemia to wyspa zielona- śpiewanie piosenki

 

Na początek proponuję, abyśmy zaśpiewali piosenkę pt.Ziemia to wyspa zielona,ponieważ dziś obchodzimy   

                                               Międzynarodowy Dzień Ziemi - święto naszej planety!

https://www.youtube.com/watch?v=-ZQTnkXpcCA

 

2.Teraz pobawimy się trochę matematyką. Potrzebne kartki A4. , wykałaczki, flamastry

 

Matematyczny listzabawa  dydaktyczna

Dzieci składają przygotowane kartki na pół i robią na nich 6 dziurek, następnie rozkładają kartki i kolorowymi flamastrami łączą dziurki w pary. Dzieci stwierdzają: na jednej i na drugiej połówce karki jest tyle samo dziurek, czyli jest ich po równo.

6 = 6

3. Porównywanie liczb (do 10) - obejrzyj film

https://szaloneliczby.pl/porownywanie-liczb-do-10/

 

4. Mniej czy więcej?zabawa matematyczna.

Rodzic zaprasza dziecko do wysłuchania opowieści, ilustruje ją przedmiotami:

W pewnej sali stały dwa kosze na śmieci W jednym z nich leżały trzy butelki, w drugim pięć butelek. W którym koszu było więcej butelek?

Dziecko wskazuje prawidłową odpowiedź, a Rodzic kontynuuje opowieść:

                          

Wielka szufla śmieciarki otwiera się szeroko w tę stronę, gdzie jest więcej śmieci.

 

                                 

- Jak myślisz, w którą stronę się otworzy?

- Ułóż z kredek otwartą szeroko szuflę w te stronę, gdzie jest więcej butelek.

 

                        

3 < 5

Dziecko układa cyfry i znak matematyczny. Czyta razem z rodzicem ułożony zapis.

Trzy jest mniejsze od pięciu.

Więcej czy mniej? – zabawa matematyczna (2)

Ola zebrała 5 niebieskich nakrętek, a Zenek 3 żółte. Kto zebrał więcej nakrętek?

                                          

5 > 3

Dziecko układa cyfry i znak matematyczny. Czyta razem z rodzicem ułożony zapis.

Pięć jest większe od trzech.

5. Rodzic snuje zadania matematyczne w formie opowieści np.

- Przed domem stały dwa kosze na śmieci. W jednym leżało 6 butelek (dziecko kładzie klocki), w drugim 8 puszek (kładzie 8 klocków). W którym koszu jest więcej śmieci? Ułóżcie znak w odpowiednią stronę.

6 < 8

6 jest mniejsze od 8

6. Żaby akrobatki - znaki matematyczne mniejszy, większy – obejrzyj film

https://www.youtube.com/watch?v=NBAiuJ6O6Hk

 

7. Ziemia – powietrze – woda - zabawa ruchowa

Dzieci porusza się po pokoju , naśladuje podziwianie przyrody. Na dźwięk np. klaśnięcie, rodzic wymienia nazwy zwierząt. Dziecko pokazuje, gdzie żyje dane zwierzę: kuca – jeśli porusza się po ziemi, wspina się na palce – jeśli potrafi latać, naśladuje dłonią falę – jeśli żyje w wodzie.

8. Podsumowanie.

Co robiliśmy na dzisiejszych zajęciach?
Dz - Rozwiązywaliśmy zadania i układaliśmy zadania.
 R. - Jakie znaki poznałeś (łaś) dzisiaj?
Dz – Poznałem (łam) znaki <, >.
R. - O czym te znaki cię informują?

Dz - Znaki te pokazują gdzie jest więcej, a gdzie mniej.

 

9. Zadania do wykonania w książce:

Praca z KP4.4a – pisanie po śladzie znaków < i >, porównywanie liczby obiektów i zapisywanie rozwiązania znakami < i >.

Praca z KP4.4b – układanie historyjki obrazkowej, przeliczanie obiektów w zbiorach, dorysowywanie nakrętek, pisanie cyfr i znaków < i >.

10. W wolnej chwili wykonaj karty pracy załącznik.

Życzymy dobrej zabawy z liczbami i piosenką.

Serdecznie was pozdrawiamy i mamy nadzieję, że już niedługo się spotkamy. I niespodzianka - odkodujcie obrazek koniecznie czerwonym kolorem. Swe prace wysyłajcie na nasz mail piateczkagr5@wp.pl.

                                                                                                                           p. Basia i p. Małgosia

 

 

Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Agata Komorowska
śr, 22 kwietnia 2020 08:19
Data ostatniej edycji: cz, 23 kwietnia 2020 09:14:01

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę