Przejdź do treści Przejdź do menu
środka, 18 grudnia 2024 napisz DONOS@

Budują most na Narwi

Główne zdjęcie
Dźwigi przy budowie mostu na Narwi, okolice Pęzy

Dogodne warunki atmosferyczne sprzyjają pracom przy budowie obwodnicy Łomży w ciągu drogi S61. Wykonawca zakończył wzmacnianie podłoża pod przyszły most, trwają prace ziemne, ale największy postęp widać w budowanym węźle Łomża Zachód, którym zgodnie z harmonogramem powinniśmy pojechać już w połowie 2023 roku.

Jesienna aura, z którą mamy do czynienia zimy sprzyja pracom przy budowie Via Baltica. Prawie na całej długości odcinka S61 oraz na łączniku z DK64 widać pracujące maszyny. Wybierana jest ziemia, powstają nasypy i niektóre obiekty inżynierskie, a wkrótce rozpocznie się wzmacnianie podłoża. Najbardziej zaawansowane prace widać jednak na węźle Łomża Zachód, który znajduje się na skrzyżowaniu z obecną drogą DK61 (Łomża - Ostrołęka) w rejonie Sierzput Młodych. Firma Intercor, główny wykonawca, zgodnie z przyjętym harmonogramem w połowie roku powinna oddać ten węzeł kierowcom. W ten sposób udostępniony zostanie gotowy już 7 kilometrowy odcinek S61 między węzłami Łomża Południe (zjazd pod Konarzycami) i Łomża Zachód.

W ramach realizowanego zadania powstanie najdłuższy w tej części Polski, liczący ponad 1200 metrów, most na Narwi. 

„Wykorzystując dogodne warunki atmosferyczne, Wykonawca obwodnicy Łomży zakończył palowanie podpór (wzmacnianie podłoża) pod przyszły most nad Narwią. Obecnie sprawdza ich nośność i jeśli wyniki będą pozytywne a pogoda pozwoli, ruszą prace przy budowie podpór mostu” - informuje Rafał Malinowski z białostockiego oddziału GDDKiA. 

W połowie bieżącego 2023 roku oddany do użytku ma być węzeł Łomża Zachód, a w końcówce roku odcinek Śniadowo – Ostrów Mazowiecka. Od stycznia 2024 roku cała droga z Łomży do Warszawy powinna być już w standardzie drogi szybkiego ruchu. W połowie przyszłego, 2024 roku, zgodnie z harmonogramem wykonawca powinien zapewnić przejezdność całej obwodnicy Łomży na jednej jezdni S61 (1x2). To sprawi, że ciężki ruch tranzytowy zacznie omijać miasto, a mieszkańcy miasta, szczególnie ulicy Wojska Polskiego i Poznańskiej, odetchną z ulgą. Zakończenie  budowy całego odcinka w standardzie dwujezdniowej drogi ekspresowej (2x2) planowane jest na 2025 rok.   

 

Foto: Dźwigi przy budowie mostu na Narwi, okolice Pęzy
Foto: Węzeł Łomża Zachód, na przecięciu z drogą DK61 (Łomża - Ostrołęka)
Foto: Ukończona droga między węzłami Łomża Południe i Łomża Zachód
Foto: Węzeł Łomża Zachód, na przecięciu z drogą DK61 (Łomża - Ostrołęka)
Foto: Węzeł Łomża Zachód, na przecięciu z drogą DK61 (Łomża - Ostrołęka)
Foto: Węzeł Łomża Zachód, na przecięciu z drogą DK61 (Łomża - Ostrołęka)
Foto: Węzeł Łomża Zachód, na przecięciu z drogą DK61 (Łomża - Ostrołęka)
Foto: Okolice Bożenicy
Foto: Okolice Bożenicy
Foto: Nowe Kupiski - Jednaczewo
Foto: Nowe Kupiski - Jednaczewo
Foto: Nowe Kupiski - Jednaczewo
Foto: Nowe Kupiski - Jednaczewo
Foto: Nowe Kupiski - Jednaczewo
Foto: Wał przeciwpowodziowy koło Jednaczewa
Foto: Dźwigi przy budowie mostu na Narwi, okolice Pęzy
Foto: Materiał pod budowę podpór
Foto: Budowa Via Baltiki pod Jednaczewem
Foto: Budowa Via Baltiki pod Jednaczewem, widać palowanie pod przyszłą podporę
Foto: Widać palowanie pod przyszłą podporę
Foto: Budowa Via Baltiki pod Jednaczewem
Foto: Budowa Via Baltiki pod Jednaczewem
Foto: Budowa Via Baltiki pod Jednaczewem
Foto: Budowa Via Baltiki pod Jednaczewem
Foto: Budowa Via Baltiki pod Jednaczewem
Foto: Budowa Via Baltiki pod Jednaczewem
Foto: Budowa Via Baltiki pod Jednaczewem
Foto: Budowa Via Baltiki pod Jednaczewem
Foto: Miejsce gdzie łącznik wpada w DK64
Foto: Budowa łącznika do DK64 w rejonie przecięcia z drogą na Jeziorko (DW 668)
Foto: Budowa łącznika do DK64 w rejonie Marianowa
Foto: Budowa Via Baltiki pod Kisielnicą
Foto: Budowa łącznika do DK64 między Czarnocinem a Budami Czarnockimi
Foto: Budowa łącznika do DK64 między Czarnocinem a Budami Czarnockimi
Foto: Węzeł Łomża Północ, stąd odchodzi łącznik do DK64 (kierunek Białystok)
Foto: Węzeł Łomża Północ, stąd odchodzi łącznik do DK64 (kierunek Białystok)
Foto: Węzeł Łomża Północ, stąd odchodzi łącznik do DK64 (kierunek Białystok)
Foto: Budowa Via Baltiki pod Pęzą
Foto: Budowa Via Baltiki pod Pęzą
Foto: Budowa Via Baltiki pod Pęzą, widać palowanie pod podporę mostową
Foto: Budowa Via Baltiki pod Pęzą, miejsce przeprawy przez Narew
Foto: Budowa Via Baltiki pod Pęzą, miejsce przeprawy przez Narew
Foto: Budowa Via Baltiki pod Pęzą, miejsce przeprawy przez Narew
Foto: Budowa Via Baltiki pod Pęzą
Foto: Budowa Via Baltiki pod Pęzą
Foto: Budowa Via Baltiki pod Pęzą

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę