Przejdź do treści Przejdź do menu
środka, 18 grudnia 2024 napisz DONOS@

Można budować Via Baltica od Kisielnicy do Stawisk

Główne zdjęcie
Wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski podpisuje decyzję ZRID na odcinek Via Baltica od Kisielnicy do Stawisk

Wojewoda podlaski wydał w czwartek pozwolenie na budowę około 16,5 km drogi ekspresowej S-61 Ostrów Mazowiecka-Szczuczyn na odcinku od Kisielnicy do Stawisk. To trzeci z łomżyńskich odcinków Via Baltica, który będzie można już budować, bo decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności.

Odcinek od znajdującego się w okolic Kisielnicy węzła Kolno do - węzła Stawiski na obwodnicy Stawisk to tzw. zadanie nr 5 łomżyńskiej części Via Baltica. Ten fragment ekspresówki zbudować ma firma Strabag. Umowę na zaprojektowanie i zbudowanie drogi podpisywano w październiku 2017 roku - jako pierwszą ze wszystkich łomżyńskich części drogi S-61. W sierpniu ubiegłego roku wykonawca zakończył prace projektowe i złożył w w Podlaskim Urzędzie Wojewódzkim wniosek o wydanie decyzji ZRID, czyli wydawanego na podstawie tzw. specustawy drogowej zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Zawiera ona pozwolenie na budowę drogi i decyzję o wywłaszczeniu gruntów, przez które ma przebiegać. Wydanie tej decyzji znacząco się przeciągnęło. Pierwotnie zakładano, że uda się ją uzyskując w 5 miesięcy, ale faktycznie trwało to ponad 13 miesięcy.

Dziś wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski podpisał dokument.

Zakres robót budowlanych obejmuje:
- budowę dwujezdniowego odcinka drogi ekspresowej S-61 od km 0+000 do km 16+432,00 (po dwa pasy ruchu w każdym kierunku),
- budowę jednojezdniowej drogi krajowej nr 63 na długości około 2,250 km,
- budowę Miejsc Obsługi Podróżnych MOP „Górki Zachód” kat. I km ok. 3+600 wraz z infrastrukturą,
- budowę Miejsc Obsługi Podróżnych MOP „Górki Wschód" kat. I km ok. 3+600 wraz z infrastrukturą,
- budowę węzła drogowego "Kolno" w km ok. 1+000,
- przebudowę odcinków istniejących dróg powiatowych oraz gminnych,
- budowę dodatkowych jezdni oraz zjazdów do istniejących działek,
- budowę ciągów pieszych oraz pieszo-rowerowych wzdłuż przebudowywanych dróg,
- budowę elementów systemu odwodnienia (rowy, przepusty, dreny),
- budowę 23 obiektów inżynierskich w tym: 13 obiektów pełniących funkcję przejść dla zwierząt, 10 wiaduktów drogowych nad drogą ekspresową,
- budowę 36 zbiorników (retencyjnych i infiltracyjnych otwartych).

Firma Strabag na zbudowanie drogi ma mieć teraz 16 miesięcy przy czym do tego czasu nie wylicza się okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca.  Wartość kontraktu opiewa na 288,3 mln zł.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę