Przejdź do treści Przejdź do menu
środka, 18 grudnia 2024 napisz DONOS@

Pracują już nad koncepcjami Via Baltica

Główne zdjęcie
Tak ma przebiegać Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn

Przed Świętami Wielkiej Nocy białostocki oddział GDDKiA podpisał umowy na wykonanie Koncepcji Programowych sześciu części drogi ekspresowej S61 od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn – przekazał Rafał Malinowski z GDDKiA. Dokumenty, na podstawie których mają być ogłaszane przetargi na zaprojektowanie i zbudowanie „łomżyńskiego” odcinka Via Baltica, powinny być gotowe w ciągu 9 miesięcy.

- Koncepcja Programowa to opracowanie projektowe zawierające wszystkie założenia niezbędne do przygotowania projektu budowlanego. Zawiera m.in.: przebieg drogi, liczbę węzłów, konstrukcję obiektów drogowych i inżynierskich, rozwiązania dróg obsługujących tereny sąsiednie, odwodnienie oraz wszystkie założenia umożliwiające wykonanie kosztorysu robót - wyjaśniał Rafał Malinowski z GDDKiA w Białymstoku.
Przetarg na wyłonienie wykonawców dokumentacji GDDKiA ogłosiła jesienią ubiegłego roku. Ze względu na to, że odcinek Via Baltica, dla którego zlecano opracowanie ma ponad 86 km długość zadanie podzielono na 6 części. Dwie z nich to obwodnica Łomży. Koncepcje jej budowy opracować mają: URS Polska – (zadanie nr 3) na docinku od znajdującego się za Konarzycami węzła „Łomża Południe” (z węzłem) po węzeł „Łomża Zachód” (bez węzła) na skrzyżowaniu z drogą na Ostrołękę  plus łącznik od węzła Łomża Południe do drogi na Zambrów – za cenę 1 mln 46,5 tys zł; oraz Transprojekt Gdański (zadanie nr 4 ) od węzła „Łomża Zachód” (z węzłem) na skrzyżowaniu z droga na Ostrołękę po znajdujący się w Kisielnicy węzeł „Kolno” (bez węzła) wraz z łącznikiem do drogi na Jeżewo stanowiącym swoistą północą obwodnicę Piątnicy w ciągu dk 64 – za cenę 1,6 mln zł.

Koncepcje na pozostałe odcinki S61 wykonać mają: zadnie 1 – od węzła „Podborze” (z węzłem) łączącego w okolicy Ostrowi mazowieckiej S61 z S8 po węzeł „Śniadowo” (bez węzła) –  URS Polska za cenę 1,8 mln zł; zadanie 2 od węzła „Śniadowo” (z węzłem) do węzła „Łomża Południe: (bez węzła) - TRAKT Sp. z o.o. z Katowic z cena 1,199 mln zł;  zadanie 5 i zadanie 6 - węzeł „Kolno” (z węzłem) do początku obwodnicy Stawisk oraz od końca obwodnicy Stawisk do początku obwodnicy Szczuczyna - COMPLEX PROJEKT Katowice za 887 tys zł i 1,15 mln zł.

Łącznie opracowanie koncepcji programowej „łomżyńskiego” odcinaki Via Baltica ma kosztować 9 mln zł.  Dokumentacja ta ma być zrealizowana w ciągu 9 miesięcy od daty zawarcia umowy z wyłączeniem okresu na zatwierdzenie koncepcji w ramach wewnętrznych procedur GDDKiA – ZOPI, KOPI.
GDDKIA w Białymstoku szacuje, że w pierwszym półroczu przyszłego roku będzie mogła zlecać już planowanie i budowę nowej ekspresówki. Jej realizacja zapisana jest w projekcie nowego programu budowy dróg krajowych na lata 2014-2023. Zgodnie z dokumentem cała Via Baltica – od Warszawy przez Łomżę do granicy z Litwą ma być gotowa w 2020 roku.



 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę