Przejdź do treści Przejdź do menu
środka, 18 grudnia 2024 napisz DONOS@

Via Baltica przez Łomżę wchodzi na deski projektantów

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Białystok ogłosiła przetarg na wykonanie Koncepcji Programowej budowy drogi ekspresowej nr S61 na odcinku od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn. To 86,2 km nowej drogi ekspresowej Via Baltica. Zadanie podzielone jest na 6 części. Dwie z nich dotyczą obwodnicy Łomży. Na opracowanie koncepcji wykonawca dostanie 9 miesięcy. Drogowcy już wcześniej podawali, że „do końca przyszłego roku ta koncepcja powinna być gotowa, a kolejnym etapem – jeśli będą zapewnione pieniądze na budowę drogi - będzie wyłonienie wykonawcy w systemie „projektuj i zbuduj”.

Koncepcja programowa to opracowanie już projektowe. Ma ona w sposób uproszczony przedstawić możliwości rozwiązań projektowych wykorzystywanych przy planowanej budowie Via Baltica. Celem koncepcji programowej jej umożliwienie inwestorom podjęcia decyzji dotyczących m.in. zastosowanych technologii. Uściśli również zakres rzeczowy i finansowy, a także określi wytyczne dla projektu budowlanego. 

Zgodnie z opublikowanym w piątek ogłoszeniem wykonanie Koncepcji Programowej budowy drogi ekspresowej nr S61: Ostrów Mazowiecka – Łomża – Stawiski – Szczuczyn o długości ok. 86,188 km (S61), wraz z infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi, zostało podzielonych na 6 części. 
Pierwsza to 19,5 km odcinek Via Baltica od węzła „Podborze”, czy skrzyżowania S61 z S8 pod Ostrowią Mazowiecką węzeł „Śniadowo” (bez węzła). Druga część obejmuje węzeł „Śniadowo” (z węzłem) i drogę od niego do węzła „Łomża Południe” (bez węzła), który znajduje się w okolicach w okolice wsi Kisiołki - za Konarzycami patrząc od strony miasta.
Zadanie 3 i 4 to obwodnica Łomży. Część 3 obejmuje węzeł „Łomża Południe” (z węzłem) i ok. 7,2 km odcinek ekspersówki do zlokalizowanego na skrzyżowaniu z drogą Łomża – Ostrołęka węzła „Łomża Zachód” (bez węzła) oraz 9,5 km odcinek jedno jezdniowego łącznika (DK 63, klasy GP) do szosy na Zambrów. 
Część 4 obejmuje węzeł „Łomża Zachód” i 13,35 km fragment Via Baltica, wraz z nowym mostem przez Narew do węzła „Kolno” znajdującego się za Kisielnicą na skrzyżowaniu z droga na Kolno, oraz jedno jezdniowy łącznik do drogi na Jeżewo długości 6,97 km (DK 64, klasy GP) będący „północą obwodnicą” Piątnicy.
Kolejna część zlecenia obejmuje węzeł „Kolno” i odcinek drogę S61 do początku obwodnicy Stawisk, a zadanie 6. odcinek od końca obwodnicy Stawisk do początku obwodnicy Szczuczyna.
GDDKiA zaznacza, że wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę na całość zamówienia (wszystkie jego części) lub na dowolnie wybraną część (części) tego zamówienia.

Otwarcie ofert w przetargu planowane jest na 2 stycznia 2015 roku. Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia był realizowany (każda jego część) do 9 miesięcy (z wyłączeniem okresu na zatwierdzenie koncepcji przez ZOPI i KOPI) od daty zawarcia umowy.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę