Przejdź do treści Przejdź do menu
środka, 18 grudnia 2024 napisz DONOS@

Decyzja środowiskowa na Via Baltica utrzymana

Główne zdjęcie
Tak ma przebiegać Via Baltica (na grafice z obwodnicą Łomży)

Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie utrzymał w mocy wydaną na początku lutego decyzję środowiskową na łomżyński odcinek S61 od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn z wyłączeniem obwodnicy Łomży. GDOŚ sprawą zajmował się po odwołaniu jakie od decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Białymstoku wniosło Górnośląskie Towarzystwo Przyrodnicze im. A. Czudka z Katowic. Decyzja środowiskowa to dokument, który określa m.in. ostateczny już przebieg drogi, ale także miejsca i rodzaje przejść dla zwierząt, a także warunki jakie musi spełnić wykonawca podczas jej budowy. Decyzja środowiskowa jest niezbędnym elementem do dalszego projektowania drogi.

Przypomnijmy 3 lutego 2014 roku, po niemal dwóch latach od wszczęcia postępowania RDOŚ w Białymstoku wydał decyzję określającą środowiskowe uwarunkowania dla realizacji przedsięwzięcia polegającego na budowie drogi ekspresowej S 61 na odcinku Ostrów Mazowiecka (S8) – Łomża – Szczuczyn (z wyłączeniem obwodnicy Stawisk i obwodnicy Łomży). Utrzymana teraz w mocy przez GDOŚ decyzja zakłada, że planowana Via Baltica do Łomży będzie miała dwie jezdnie po 7 metrów szerokości każda z możliwością docelowej rozbudowy pasów do 10,5 m. Szerokość pasa dzielącego między jezdniami przewiduje się na 12 metrów, a do tego dwa pasy awaryjne po 2,5 m. 
Łącznie na dwóch odcinkach od Ostrowi Mazowieckiej po Łomżę i id Kisielnicy po Szczuczyn dwujezdniowa droga ekspresowa S61 ma mieć długości ok. 74,1 km. Zaplanowano tu budowę sześciu węzłów, czyli skrzyżowań umożliwiających wjazd na lub zjazd z ekspresówki: „Podborze (0+000 km), „Ostrołęka” (ok. 6+065 km), „Śniadowo” (ok. 20+752 km), „Łomża Południe” (okolice Konarzyc ok. 37+695 km), „Giżycko” (w Kisielnicy ok. 57+550 km), „Grabowo” (ok. 82+800 km). 
Poza tym zbudowane mają być cztery MOPY czyli Miejsca Obsługi Podróżnych, i kilkadziesiąt obiektów inżynierskich takich jak mosty, wiadukty, przepusty, przejścia dla zwierząt i to zarówno pod jak i nad jezdnią. 
Trasę wytyczono generalnie poza obszarami zabudowy, ale i tak aby ją wybudować koniecznym będzie wyburzenie 40 budynków w tym około 10 mieszkalnych.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę