Przejdź do treści Przejdź do menu
środa, 18 grudnia 2024 napisz DONOS@

Szpitalny biznes na minusie

Główne zdjęcie
Szpital wojewódzki im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Łomży

Szpital Wojewódzki w Łomży im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego po trzech kwartałach roku miał niespełna 800 tys zł straty przy kosztach rzędu 76 mln zł. To lepsze wyniki niż przed rokiem, kiedy strata wynosiła niemal 2,4 mln zł. Dług szpitala wynosi ponad 64 mln zł, ale jest już o 12,5 mln zł niższy niż przed rokiem. Zadłużenie wymagalne na 30 września br. wynosiło jedynie ćwierć miliona złotych wobec ponad 11 mln zł przed rokiem.

Z zestawienia przygotowanego przez Urząd Marszałkowski wynika, że łomżyński szpital w tym roku zanotował największy – o blisko 4 mln zł - wzrost przychodów ogółem ze wszystkich szpitali i placówek ochrony zdrowia podległych samorządowi województwa. Na kwotę ponad 75 mln zł przychodu 67,6 mln zł to pieniądze jakie wypłacił mu Narodowy Fundusz Zdrowia. 
Także stosunek zadłużenia do przychodów szpitala w Łomży jest lepszy niż w szpitalu w Suwałkach czy białostockiej „Śniadecji”. W Łomży wynosi ok. 85%, a w Suwałkach ponad 90%, a w Białymstoku powyżej 130%.
W sumie sytuacja finansową placówek ochrony zdrowia, podległych samorządowi województwa, po trzech kwartałach roku wygląda gorzej niż przed rokiem. 
- Przychody ogółem w trzynastu szpitalach i stacjach pogotowia ratunkowego wzrosły co prawda z 404,8 do 412,1 mln złotych, ale wzrost kosztów był jeszcze szybszy: z 402,5 do 416,5 mln zł – podał Jan Kwasowski, rzecznik prasowy marszałka. - W końcu września rok temu wynik finansowy netto wynosił 2,2 mln zł, w tym roku jest to strata w wysokości niemal 4,5 mln zł.


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę