Obwodnica Szczuczyna ogłoszona
Białostocki oddział GDDKiA ogłosił przetarg na wyłonienie wykonawcy budowy obwodnicy Szczuczyna. To druga po Stawiskach (przetarg ogłoszono 16 marca) z tzw. „małych obwodnic” w ciągu planowanej drogi ekspresowej S 61 (Via Baltica), która ma biec przez Łomżę. - Obie obwodnice mają pewne cechy wspólne – omijają miasta od strony zachodniej i północno-zachodniej, obie są zaplanowane na obciążenie - 115 kN/oś i obie mają po jednym bezkolizyjnym węźle, do którego dojazdy (wzdłuż S 61) od razu zostaną zbudowane jako dwujezdniowe, pozostałe części obu obwodnic będą miały początkowo jedną jezdnię – informuje Rafał Malinowski, rzecznik prasowy białostockiego oddziału GDDKiA.
Obwodnica Szczuczyna ma mieć długość 8 km. Oprócz drogi głównej zbudowane zostaną także drogi autobusowe i dojazdowe, skrzyżowania, chodniki. W ramach budowy obwodnicy zbudowany także zostanie most nad rzeką Wissą oraz przepusty ekologiczne dla zwierząt.
- Obwodnice (Szczuczyna i Stawisk – dop.red.,) będą wygrodzone - co powinno zapobiec wtargnięciu zwierząt na jezdnie, a także naprowadzeniu ich na przejścia i przepusty zaprojektowane dla swobodnej migracji – podaje Malinowski.
Budowa obwodnicy Szczuczyna, tak jak i Stawisk, ma być dofinansowana z unijnego Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej. Na ten cel w programie zapisano 33,6 mln zł.
Termin składania ofert mija 2 maja. Obwodnica powinna być gotowa w ciągu 15 miesięcy od daty rozpoczęcia robót.
Planowana droga ekspresowa S 61 biegnąca od Ostrowi Mazowieckiej przez Łomżę Szczuczyn Ełk, Suwałki do polsko-litewskiego przejścia granicznego w Budzisku ma być fragmentem europejskiego korytarza transportowego Via Baltica, który ma połączyć stolice państw nadbałtyckich z Warszawą i dalej przez Berlin z Europą Zachodnią.