Ekspresówką pojedziemy w 2021 roku?
Na stronach internetowych GDDKiA zostały opublikowane przetargi na dwa ostatnie zadania Via Baltica. Chodzi o odcinki S61 pomiędzy Łomżą a Ostrowią Mazowiecką o łącznej długości prawie 36,5 km. Zgodnie z określonymi w przetargu terminami droga powinna być gotowa w drugim półroczu 2021 roku.
Ogłoszone przetargi dotyczą odcinków drogi: węzeł „Podborze” (z węzłem) – węzeł „Śniadowo” (bez węzła), na dł. ok. 19,463 km [S61] + 3,0 km [S8]+3,57 km [klasy G], oraz węzeł „Śniadowo” (z węzłem) – węzeł „Łomża Południe” (bez węzła), na długości około 16,999 km [S61]. Tak jak na pozostałych odcinkach S61 powstaną dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, pasy awaryjne i pas rozdziału. Droga będzie miała nawierzchnię z betonu cementowego oraz będzie przygotowana poruszania się po niej najcięższych samochodów (obciążenie 115 kN/oś).
W obu przetargach zamawiający wymaga, aby prace projektowe i roboty budowlane wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostały ukończone w terminie nie krótszym niż 31 i nie dłuższym niż 37 miesięcy od daty zawarcia umowy, przy czym do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca). To – jak wyliczają drogowcy z GDDKiA - oznacza, że budowa drogi powinna być ukończona pomiędzy czerwcem a grudniem 2021 roku.
Oferty od wykonawców chcących zaprojektować i zbudować te dwa ostatnie odcinki Via Baltica przyjmowane będą do 27 czerwca w przypadku odcinka nr 1 - węzeł „Podborze” (z węzłem) – węzeł „Śniadowo”, i do 29 czerwca dla odcinka nr 2 - węzeł „Śniadowo” (z węzłem) – węzeł „Łomża Południe” (bez węzła).