Przejdź do treści Przejdź do menu
środka, 18 grudnia 2024 napisz DONOS@

Szmit o Via Baltica w Sejmie: „niezmiernie istotna arteria”

- Przede wszystkim zamierzamy dokończyć główne ciągi komunikacyjne w Polsce, które powstawały przez długie lata – mówił w Sejmie Jerzy Szmit, odpowiedzialny za budowę dróg wiceminister infrastruktury i budownictwa. - Przez długie lata było też tak, jeżeli chodzi o realizowane inwestycje drogowe, że one przede wszystkim dotyczyły kierunku wschód – zachód, a więc kierunku, który odpowiadał naszym sąsiadom, ale nie zawsze odpowiadał interesom Rzeczypospolitej Polskiej – dodawał zaznaczając, że rząd PiS chce realizować drogi o kierunku południkowym: północ – południe.

Oto fragmenty wystąpienia wiceministra Szmita w których przywoływał on Via Baltica:
(…) Szanowni państwo, jeszcze informacja dotycząca tego, co na przestrzeni ostatniego roku w budownictwie drogowym zadecydowano i wykonano. Otóż zadania skierowane do pierwszego etapu przetargu, mówię o drodze S61 Ostrów Mazowiecka do granicy państwa, wartość zadania 3 mld 336 mln zł. Zadania skierowane do drugiego etapu przetargu, od 1 stycznia do 15 listopada tego roku, to jest 15 zadań na łączną kwotę 10 mld zł. Jeśli chodzi o zadania, które skierowano do realizacji, a więc wykonano ten pierwszy, najważniejszy krok, aby daną drogę wybudować, to mamy tutaj trzy gigantyczne inwestycje. Mówię o S3 Bolków – Lubawka, o A1, czyli dokończeniu autostrady A1 na przestrzeni 81 km, i budowie S61 na odcinku od Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna. Łącznie te trzy gigantyczne inwestycje pochłoną wydatki z Krajowego Funduszu Drogowego na poziomie blisko 10,5 mld zł. 

(...)Podjęliśmy decyzję o budowie dwóch niezmiernie istotnych dla Polski wschodniej szlaków drogowych. To Via Carpatia, a więc ta arteria drogowa, która połączy całą wschodnią część Unii Europejskiej, od Bałtyku, od Tallina czy może nawet dalej, po Helsinki, dalej przez Słowację, Węgry, Rumunię, Bułgarię do Turcji. Jest też propozycja, aby szlak drogowy przedłużyć do Iranu, a tym samym wkroczyć już do Azji.
Druga niezmiernie istotna arteria to Via Baltica. Tutaj zapadły już konkretne decyzje. To jest Polska północno-wschodnia, niezmiernie istotny szlak drogowy. (...) Droga S61, czyli Via Baltica: Ostrów Mazowiecka – Szczuczyn, dalej do granicy z Litwą – Budzisko. Część jest finansowana z CEF – czyli z europejskich pieniędzy – do Szczuczyna, to jest mniej więcej 40% tej trasy. Pozostałe będą finansowane z KFD (Krajowy Fundusz Drogowy – dop. red.).


 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę