Obwodnica Łomży ma być po zachodniej stronie. Już ostatecznie.
Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie, po przeanalizowaniu materiałów uzupełniających, postanowiła ostatecznie rekomendować przebieg drogi ekspresowej S 61 od obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej do obwodnicy Szczuczyna według wariantu 1 – podaje Rafał Malinowski rzecznik prasowy białostockiego oddziału GDDKiA. To oznacza, że drogowcy ostatecznie potwierdzają, że obwodnicę Łomży chcą wybudować po zachodniej stronie miasta.
Posiedzenie KOPI w sprawie przebiegu trasy Via Baltica na odcinku od Ostrowi Mazowieckiej do Szczuczyna odbyło się jeszcze w październiku, ale nim wydano ostateczną jej opinię koniecznym było uzupełnienie dokumentów. Teraz wreszcie jest już i sama opinia i rekomendacja dla jednego z czterech rozważanych wariantów. W Warszawie, podobnie jak przed rokiem w Białymstoku wybrano wariant nr 1.
- Ma on 86,1 km długości i zaczyna się od węzła Podborze (na wschód od Ostrowi Mazowieckiej – dop.red.), górą przechodzi nad linią kolejową Ostrołęka – Łomża, potem równolegle do drogi wojewódzkiej, następnie omija Łomżę od strony zachodniej, przecina rzekę Narew, potem zbliża się do istniejącej dk 61 – od obwodnicy Stawisk – wschodnia jezdnia S 61 została zaprojektowana po śladzie istniejącej j drogi. Kończy się na obwodnicy Szczuczyna – opisuje jej przebieg Malinowski.
Na dzisiaj na tym odcinku ekspresowej drogi zaprojektowanych jest 9 węzłów – skrzyżowań bezkolizyjnych, ale jak zaznacza Malinowski to akurat może jeszcze ulec zmianie.
Realizacja budowy Via Baltica planowana jest na lata 2014-20, przy czym dziś inwestycja ta jest na liście rezerwowej, co w ocenie Malinowskiego „daje tej drodze pewne szanse na realizację już w tym terminie”.