Przejdź do treści Przejdź do menu
środka, 25 grudnia 2024 napisz DONOS@

Bardzo Atrakcyjna Lokalizacja Trasy I Ciekawa Alternatywa - prostozlomzy.pl

Bardzo Atrakcyjna Lokalizacja Trasy I Ciekawa Alternatywa - w taki sposób rozwinęła "skrót" Via BALTICA Rada Łomżyńskiej Izby Przemysłowo - Handlowej w kontekście przebiegu tej trasy przez Łomżę. Przedsiębiorcy uznali przy tym, że ze wszystkich proponowanych wariantów poprzeć należy nr 43, czyli ten, w którym trasa ma prowadzić przez Ostrołękę i Łomżę.

źródło: www.prostozlomzy.pl
źródło: www.prostozlomzy.pl
źródło: www.prostozlomzy.pl
źródło: www.prostozlomzy.pl
źródło: www.prostozlomzy.pl
źródło: www.prostozlomzy.pl

- My musimy brać pod uwagę, że decyzje, które bedą zapadać za 2-3 czy 4 miesiące będą w oparciu o działania także polityczne. Chcemy mieć za sobą, oprócz parlamentarzystów z woj. Warmińsko-Mazurskiego, również tych, którzy są skupieni w działalności na północym Mazowszu - nie ukrywał przyczyn poparcia tego właśnie wariantu prezes Izby Maciej Zajkowski.

Przedsiębiorcy widzą również ścisły związek przebiegu korytarza transportowego przez Łomżę z wybudowaniem obwodnicy naszego miasta, ale również innych miast leżących przy drodze nr 61. Ich zdaniem, zlokalizowanie trasy Via Baltica po zachodniej stronie woj. podlaskiego będzie miało zasadniczy wpływ na rozwój gospodarczy tej części województwa.

W swoim stanowisku Rada ŁIP-H przedstawiła ok. 20 bardzo istotnych argumentów przemawiających za decyzją o przebiegu trasy przez Łomżę:

  • możliwość realizacji najważniejszej misji Unii Europejskiej tzw. polityki spójności inaczej  realizacji wyrównywania szans regionów słabo rozwiniętych ekonomicznie;

  • możliwość włączenia większej ilości terenów gospodarczych leżących przy drodze nr 61   takich jak :
    - północno-wschodnie  Mazowsze z Ostrołęką i pozostałych miast leżących poniżej;
    - północno- zachodniej części województwa podlaskiego z Łomżą, Stawiskami, Szczuczynem, Grajewem, Augustowem  i Suwałkami;
    - wschodniej części województwa warmińsko – mazurskiego z Ełkiem; 

  • możliwość obsługi istniejącego potencjału gospodarczego, do którego możemy zaliczyć między innymi strefę ekonomiczną w Ełku, mocną pozycję dwóch zakładów produkcji płyt wiórowych w Grajewie oraz potentata w branży mleczarskiej. Zakłady te generują ruch samochodów ciężarowych, w ilości  kilku tysięcy miesięcznie;

  • możliwość pozyskania środków finansowych z Unii Europejskiej na realizację tego Wariantu;

  • przywrócenie pierwotnej wersji projektu przebiegu korytarza transportowego Via Baltica;

  • wariant ten w pełni ogranicza koszty realizacji przewozów (czas i odległość);   

  • wariant w budowie: krótszy , tańszy i szybszy;  

  • wariant jest generalnie przyjazny obszarom przyrodniczym;

  • wariant umożliwi zdecydowane ograniczenie uciążliwych samochodów ciężarowych na pozostałych głównych szlakach komunikacyjnych tj. drogi nr 8 i 19;

  • wariant  jest logiczny z punku widzenia przepływu towarów z Europy Zachodniej i Południowej  do krajów nadbałtyckich w kierunku Finlandii, jak również Rosji (i odwrotnie);

  • wariant umożliwia bezkolizyjne i bezpieczne dotarcie do stolicy kraju;

  • wariant umożliwia bezkolizyjne i bezpieczne ominięcie Warszawy i jej okolic przez transport ciężki;

  • wariant umożliwi budowę oczekiwanych obwodnic miast, leżących wzdłuż drogi krajowej nr 61 w tym miasta Łomża, jako najbardziej newralgicznego punku  przecięcia szlaków komunikacyjnych dróg nr 61, 63, 64 i 677;

  • wariant ( projekt przez Łomżę ) akceptowany jest przez Parlament Europejski;

  • wariant stanowi w części nową drogę, a nie nałożenie się istniejącego korytarza transportowego;

  • wariant umożliwi dalsze funkcjonowanie istniejącego Urzędu Celnego w Łomży;

  • wariant, który umożliwia równomierny rozwój województwa Podlaskiego;

  • wariant alternatywny dla drogi nr 8;

  • wariant umożliwiający przyjęcie wzrastającego ruchu samochodowego na terenie woj.    podlaskiego. 


Przedsiębiorcy skupieni w Izbie podkreślają, że nie chodzi im o to, by Via Baltica przez Łomżę została wybudowana kosztem drogi nr 8 z Warszawy do Białegostoku. Wskazują oni konieczność budowy czy modernizacji obu dróg jako jedyny sposób na uniknięcie w niedalekiej przyszłości paraliżu komunikacyjnego całej pólnocno-wschodniej Polski.

- Chcemy zaznaczyć, że nie jedna droga, która dzisiaj jest wskazywana jako główna, czyli "bezpieczna ósemka", tylko wybudowanie alternatywnej drogi spowoduje to, że my za kilka lat będziemy mogli tutaj normalnie funkcjonować - mówi Maciej Zajkowski.

Jutro w Łomży odbędą się konsultacje społeczne w sprawie przebiegu trasy Via Baltica, w których udział zapowiedzieli przedstawiciele Łomżyńskiej Izby Przemysłowo - Handlowej. Konsultacje odbędą się w hotelu "Gromada" w godzinach 17.00 - 20.00 i udział w nich może wziąć każdy z mieszkańców Łomży, do czego zachęcamy.


źródło: www.prostozlomzy.pl

 

Edyta Gawrych
śr, 04 czerwca 2008 14:07
Data ostatniej edycji: śr, 04 czerwca 2008 14:18:32

 









 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę