Przejdź do treści Przejdź do menu
środa, 25 grudnia 2024 napisz DONOS@

07.04 Wielkanocne zabawy

Gorąco witamy we wtorek ! Słoneczna pogoda nas nie opuszcza a my pozostajemy w wielkanocnym nastroju.

1. Na początek proponujemy Wam zabawę rozwijającą aparat mowy 

"Wielkanoc u języczka"

Zbliża się Wielkanoc. Trwają przygotowania do świąt. Pan Języczek postanawia upiec ciasto.

Najpierw do miski (dzieci robią z języka „miskę” – przód i boki języka unoszą tak, by na środku

powstało wgłębienie) wsypuje mąkę i cukier, dodaje masło (wysuwają język z buzi, a potem go chowają,

przesuwając po górnej wardze, górnych zębach i podniebieniu). Następnie rozbija jaja (otwierają

szeroko buzie, kilkakrotnie uderzają czubkiem języka w jedno miejsce na podniebieniu). Wszystkie

składniki miesza (obracają językiem w buzi w prawo i w lewo) i mocno uciera. Ciasto już się upiekło.

Pan Języczek właśnie je ozdabia – polewa czekoladą (przesuwają czubkiem języka po podniebieniu

w przód, w tył i w bok), obsypuje rodzynkami i orzechami (dotykają językiem każdego zęba najpierw

na górze, a potem na dole). Pan Języczek robi sałatkę warzywną. Kroi warzywa (wysuwają język

z buzi i szybko nim poruszają w kierunku nosa i brody), dodaje majonez, miesza, a potem próbuje.

Sałatka jest pyszna (oblizują wargi ruchem okrężnym). Następnie pan Języczek maluje jaja – powoli

wkłada je do kubeczków z barwnikami (przesuwają język po górnej wardze, górnych zębach i podniebieniu).

Wyciąga pomalowane i dmucha, żeby szybciej wyschły (wdychają powietrze nosem, wydychają

buzią). Potem rysuje na jajach wzorki – kropki (dotykają językiem różnych miejsc na podniebieniu)

i kółka (oblizują wargi ruchem okrężnym). Zaplata jeszcze koszyczek wielkanocny (kilkakrotnie

dotykają językiem górnej wargi, prawego kącika ust, dolnej wargi i lewego kącika ust) i już wszystko

do świąt przygotowane. Cieszy się pan Języczek (uśmiechają się szeroko, nie pokazując zębów), bo

może już świętować.

2. "Rytmy" - zabawa matematyczna

Ćwiczenia w układaniu rytmów pomagają dzieciom zauważać powtarzalność różnych wzorców, korzystania z nich w rozmaitych sytuacjach, pozwalają lepiej rozumieć otaczający je świat, a w przyszłości - łatwiej uczyć się matematyki.

Do układania rytmów użyjcie przedmiotów związanych z Wielkanocą. Przykład rytmów możecie zobaczyć w załączniku 1.

3. Zadanie do rozwiązania w książce 41 a - rozwijanie pamięci słuchowej, słuchu fonematycznego.

4. Spróbujcie rozwiązać zadania z Karty Pracy - załącznik 2

5. Nadszedł czas na wykonanie wielkanocnych ozdób. Nasze propozycje to wielkanocny kurczaczek - załącznik 3 i 4 lub do wyboru wielkanocny baranek wykonany z popcornu - załącznik 5.

A może ktoś z Was ma własny pomysł na wielkanocną ozdobę? Bardzo chętnie obejrzymy Wasze prace. 

Zdjęcia można wysyłać na adres karolina.chrostowska2@wp.pl

Miłej zabawy Przedszkolaki !

Foto:
Foto: załącznik 1
Foto: załącznik 2
Foto: załącznik 2
Foto: załącznik 3
Foto: załącznik 4
Foto: załącznik 5
Agata Komorowska
pon, 06 kwietnia 2020 20:57
Data ostatniej edycji: pon, 06 kwietnia 2020 21:16:27

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę