Ponad 30 wariantów przebiegu trasy Via Baltica rozpatruje w tej chwili agencja Scott Wilson Kirkpatrick & Co.Ltd. Firma wygrała przetarg na opracowanie dokumentu pt. - „Strategia rozwoju I Pan-Europejskiego Korytarza Transportowego. Część I: korytarz drogowy” czyli tzw. strategiczną ocenę oddziaływania Via Baltica na środowisko. Wszystkie warianty dotyczą przebiegu trasy na odcinku od Warszawy do przejść granicznych z Litwą. Grubo ponad połowa z nich przebiega przez Łomżę, a pozostałe przez Białystok.
W tej chwili opracowywany jest system oceny jakiemu poddane będą wszystkie warianty przebiegu trasu. Na pewno pod uwagę będą brane zagrożenie dla środowiska naturalnego w tym dla miejsc cennych przyrodniczo, koszty budowy i przebudowy dróg, jak również elementy społeczne. Jak podkreśla Jerzy Doroszkiewicz z-ca dyrektora ds. technicznych białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który jest członkiem specjalnej komisji nadzorującej prace agencji Scott Wilson teraz opracowywany jest system punktowy oceny poszczególnych elementów.
Prace nad strategiczną ocenę oddziaływania Via Baltica na środowisko mają zostać zakończone do jesieni. - „Wówczas Scott Wilson przedstawi wariant jako potencjalny przebieg I Pan-Europejskiego Korytarza Transportowego zwany Via Baltica” - mówi Doroszkiewicz. Dodaje także, że „wówczas prace agencji zostaną skonfrontowane z decyzjami polityków”.
W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.
W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
Analityki ruchu na naszych serwisach
Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
Personalizowania reklam
Korzystania z wtyczek społecznościowych
Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).
W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.