ZUS podsumował program „Dobry start”
Zakończył się już okres składania wniosków o wyprawkę szkolną w ramach programu Dobry Start. Rodzice i opiekunowie, którzy wysłali formularz po 30 listopada, niestety stracili możliwość otrzymania wsparcia finansowego. Po tym terminie wniosek można złożyć jedynie w przypadku, gdy dziecko powyżej 20. roku życia uzyska orzeczenie o niepełnosprawności po 30 listopada.
- Większość uprawnionych nie tylko złożyła wnioski o świadczenie „Dobry Start”, ale także już otrzymała pieniądze. W tym roku 3,3 mln rodziców ubiegało się o wyprawkę szkolną dla swoich dzieci. Wsparcie wypłacone na łączną kwotę 1,4 mld złotych objęło 4,7 mln uczniów. W województwie podlaskim wpłynęło 92,6 tys. wniosków, a świadczenia w łącznej kwocie 40,5 mln złotych dotyczyły 134,8 tys. dzieci - informuje Katarzyna Krupicka, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS województwa podlaskiego.
Wyprawka szkolna wynosi 300 zł na każde dziecko uczące się do 20. roku życia. W przypadku dzieci z orzeczoną niepełnosprawnością wsparcie to przysługuje do ukończenia 24 lat. Świadczenie nie przysługuje na dzieci uczące się w zerówkach oraz na studentów. Wnioski można było składać za pośrednictwem aplikacji mZUS, profilu PUE/eZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia. Nabór wniosków rozpoczął się 1 lipca, a ostateczny termin ich składnia upłynął 30 listopada. Po tej dacie wniosek można złożyć jedynie w przypadku gdy dziecko powyżej 20. roku życia uzyska orzeczenie o niepełnosprawności po 30 listopada.
– Jeśli ktoś nie pamięta, czy w tym roku przesyłał elektroniczny dokument do ZUS-u w sprawie świadczenia „Dobry Start” może to łatwo zweryfikować na swoim profilu PUE/eZUS. Wystarczy, że wejdzie w zakładkę „Dobry Start” i sprawdzi listę obsłużonych wniosków. Jeśli na liście znajduje się wniosek na rok szkolny 2024/2025 i ma on status „obsłużony”, oznacza to, że skorzystaliśmy ze świadczenia. W przeciwnym razie, jeśli takiej pozycji nie ma, niestety pieniądze przepadły – wyjaśnia rzeczniczka.
źródło: ZUS