Przejdź do treści Przejdź do menu
poniedziałek, 23 grudnia 2024 napisz DONOS@
BIP Moodle Okręgowa Komisja Egzaminacyjna Łomżyńskie Centrum Rozwoju Edukacji Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Ośrodek Rozwoju Edukacji Biblioteka Pedagogiczna w Łomży Kuratorium Oświaty w Białymstoku UM Łomża Miejska Biblioteka Pupliczna

Sonda

Wszystkich głosów 5911

Czy potrzebne są w szkole dni kultury uczniowskiej.


SEMINARIUM SKK

W dniu 24 września 2012r. w ZSEiO nr 6 w Łomży odbyło się seminarium podsumowujące realizację projektu „Szkoła Kluczowych Kompetencji”. Program rozwijania umiejętności uczniów szkół Polski Wschodniej” był finansowany z środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Liderem projektu była Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie, bezpośrednim koordynatorem dla szkół województwa podlaskiego, w tym naszej szkoły, Wyższa Szkoła Administracji Publicznej w Białymstoku.Celem tego wielopłaszczyznowego projektu była modernizacja treści i metod kształcenia w zakresie kluczowych kompetencji, a więc podstawowych, praktycznych umiejętności wynikających z rzeczywistych potrzeb środowiska uczniów. Służył on  m.in. wyrównywaniu szans edukacyjnych i stanowił odpowiedź na konkretne zapotrzebowanie rynku pracy.

Technikum nr 6 w Zespole Szkół Ekonomicznych i Ogólnokształcących nr 6 w Łomży było jedyną placówką oświatową dawnego województwa łomżyńskiego, która została zakwalifikowana do uczestnictwa w projekcie, w całym województwie podlaskim było tych palcówek 10.

Projekt SKK był projektem wielopłaszczyznowym, zakładał kształcenie długotrwałe i kompleksowe.  Bezpośrednimi beneficjentami projektu byli uczniowie czterech klas  realizujących po jednej z czterech wybranych do programu kompetencji kluczowych, wśród których znalazły się: znajomość języków obcych, matematyka, przedsiębiorczość oraz technologia informacyjna.

Uczniowie każdej z czterech klas realizowali odpowiednio: na zajęciach z matematyki, podstaw przedsiębiorczości, technologii informacyjnej i języka angielskiego autorskie programy nauczania, które nauczyciele biorący udział w projekcie opracowali ze szczególnym uwzględnieniem praktycznych umiejętności wynikających z potrzeb lokalnego rynku pracy. Wszystkie programy zakładały innowacyjność stosowanych metod nauczania, aktywizację i motywowanie uczniów do przyswajania wiedzy i praktycznych umiejętności. Wszystkie musiały zostać merytorycznie zaakceptowane przez pracowników naukowych Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie, a w konsekwencji przez Radę Pedagogiczną  szkoły.

Oferta projektu SKK nie ograniczała się jednak wyłącznie do zajęć szkolnych, zdobywanie wiedzy odbywa się tu, co ważne, kompleksowo i wielopłaszczyznowo. Uczniowie mieli możliwość uczestnictwa w zajęciach Kół  Naukowych  – warsztatach prowadzonych przez pracowników Wyższej Szkoły Administracji Publicznej w Białymstoku. W czasie wakacji młodzież miała możliwość uczestniczenia w wakacyjnych obozach naukowych, gdzie oprócz korzystania z bogatej i atrakcyjnej oferty rekreacyjno- turystycznej uczniowie brali także udział  w zajęciach praktycznych i warsztatach czyli skorzystania z wypoczynku połączonego z nauką.

Nauczyciele realizujący programy autorskie mieli możliwość ustawicznego podnoszenia swoich kwalifikacji w ramach organizowanych cyklicznie warsztatów dydaktyczno- naukowych, bądź też w ramach Mobilnego Instytutu Kompetencji, kiedy to nauczyciele wszystkich szkół uczestniczących w projekcie dzielili się wiedzą i doświadczeniami prowadząc lekcje otwarte, podczas których oferowali kolegom nowatorskie metody nauczania lub szczególnie efektywne formy ćwiczeń.

Projekt SKK przyniósł  szkole, a także uczniom, jego bezpośrednim beneficjentom, również zupełnie wymierne, materialne korzyści. Uczniowie otrzymali pakiet podręczników i pomocy naukowych, a także cały osprzęt biurowy, szkoła pozyskała sprzęt komputerowy, najnowszą literaturę przedmiotu  i inne środki dydaktyczne.

Podsumowując należy raz jeszcze podkreślić, że projekt SKK oferował  imponujący zakres działań, w efekcie których młodzież szkoły uzyskała taki poziom wiedzy i zdobyła takie kompetencje, które pozwolą jej na odniesienie sukcesu zawodowego, a to przyczyniło się do wzrostu poziomu jakości pracy szkoły oraz atrakcyjności szkoły postrzeganej w środowisku lokalnym.

opr. Małgorzata Rogalska

Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Foto:
Elżbieta Szleszyńska
śr, 03 października 2012 20:37
Data ostatniej edycji: pt, 03 kwietnia 2015 09:56:19

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę