Priorytety i cele projektu "NASZA SZKOŁA"
Zespół Szkół Ekonomicznych i Ogólnokształcących nr 6 przystąpił do realizacji projektu: „NASZA SZKOŁA-Opracowanie i wdrożenie programów rozwoju szkół Polski Wschodniej”. Projekt realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich, Priorytet II „Rozwój społeczeństwa opartego na wiedzy”, Działanie 2.1 „Zwiększenie dostępu do edukacji – promocja kształcenia przez całe życie”, schemat a) Zmniejszenie dysproporcji edukacyjnych pomiędzy wsią a miastem, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i Budżetu Państwa, realizowany na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej.
43% młodzieży uczącej się w ZSEiO nr 6 w Łomży pochodzi z terenów wiejskich, a codziennie dojeżdża 35%. Uczniowie ci, zwłaszcza z kl. I, w znacznej części prezentują niższy poziom osiągnięć szkolnych i niższy poziom rozwoju kulturalnego niż ich rówieśnicy ze szkół miejskich. Sytuacja finansowa wielu rodzin /niskie dochody/, wielodzietność oraz duża odległość od miejsca zamieszkania uczniów a szkołą /trudności komunikacyjne/ ma również niekorzystny wpływ na niwelowanie różnic edukacyjnych, społecznych i kulturalnych między uczniami pochodzącymi z miasta i ze wsi. Dotychczasowe działania podejmowane przez szkołę /zajęcia pozalekcyjne, wyrównawcze, fakultatywne, indywidualne konsultacje nauczycieli, edukacja filmowa i teatralna, działania profilaktyczne/ nie przynoszą spodziewanych, zadawalających efektów - stąd wynikają w dużej mierze główne problemy edukacyjno - wychowawcze szkoły. Plany rozwoju szkoły /wcześniej plany edukacyjne/ zakładały pracę nad słabymi, zdiagnozowanymi stronami pracy szkoły, ale były realizowane w ramach posiadanych przez placówkę środków finansowych oraz były to działania podjęte równolegle ze standardowymi, typowymi działaniami szkoły. Plan rozwoju ZSEiO nr 6 w Łomży opracowany w ramach projektu "Nasza szkoła" daje możliwość priorytetowego potraktowania tych problemów i rozwiązania ich poprzez skoncentrowane i wyraźnie wyodrębnione, celowe działania sfinansowane przez środki nie pochodzące z budżetu szkoły oraz, co bardzo ważne, zewnętrzną pomoc /poradnictwo, doradztwo zawodowe, wspólne rozwiązywanie problemów/. Spodziewane efekty programu to wyrównywanie szans edukacyjnych młodzieży pochodzącej z terenów wiejskich, zaszczepienie im silnej motywacji do zdobywania wiedzy i kształtowania swojej ścieżki zawodowej, wyzwolenie w nich postaw przedsiębiorczych, zmiany strukturalne w środowiskach zaniedbanych, zmarginalizowanych, skazanych na dziedziczenie biedy. Priorytety, cele ogólne i szczegółowe w poszczególnych obszarach objętych projektem Obszar I - Zapewnienie uczniom możliwości wyrównywania szans edukacyjnych (zmniejszenie dysproporcji między wsią a miastem)Priorytet 1: Przygotowanie młodzieży do uczestnictwa w kulturzeCel ogólny: Dobre funkcjonowanie ucznia w środowisku szkolnym i pozaszkolnymCele szczegółowe:1. Rozbudzenie zainteresowania sztuką i literaturą,2. Kształtowanie cech krasomówczych i recytatorskich u młodzieży,3. Pokazanie budowy i sposobów powstania spektaklu,4. Ukazanie roli plastyki ciała, wtajemniczenie w symbolikę gestówPriorytet 2: Wyrównywanie brakówCel ogólny: Dobre funkcjonowanie ucznia w środowisku szkolnym i pozaszkolnymCele szczegółowe:
- Podwyższenie poziomu wiedzy z języka angielskiego, niemieckiego, polskiego, matematyki,
- Niwelowanie braków w edukacji na wcześniejszym etapie nauczania
- Rozwijanie umiejętności podstawowej komunikacji w językach obcych w sytuacjach życia codziennego
Priorytet 3: Wzmacnianie poczucia własnej wartościCel ogólny: Dobre funkcjonowanie ucznia w środowisku szkolnym i pozaszkolnymCele szczegółowe:
- Poprawienie sylwetki i postawy ciała
- Podniesienie poziomu umiejętności tanecznych i sprawności fizycznej
- Wzbudzanie poczucia własnej wartości, tolerancji i akceptacji dla własnej osobowości
Obszar II - Umożliwienie uczniom zdobywania dodatkowej wiedzy i umiejętności w kontekście wyboru dalszej ścieżki edukacyjnej i zawodowejPriorytet 1: Wyposażenie uczniów w dodatkową wiedzę i umiejętnościCel ogólny: Sprawne funkcjonowanie uczniów w realiach XXI wieku przy wyborze dalszej ścieżki edukacji i na rynku pracyCele szczegółowe:
- Zdobycie umiejętności obsługi kasy fiskalnej,
- Obsługiwanie nowoczesnych programów i urządzeń IT
- Prowadzenie dokumentacji i dokonywanie rozliczeń w nowoczesnym gospodarstwie rolnym i agroturystycznym
- Rozliczanie składek z tytułu ubezpieczeń społecznych,
- Prowadzenie dokumentacji kadrowo – płacowej,
- Stosowanie rozliczeń podatkowych przy pomocy elektronicznej księgi przychodów i rozchodów
Priorytet 2: Przygotowanie uczniów do wyboru dalszej ścieżki edukacyjnej i zawodowejCel ogólny: Sprawne funkcjonowanie uczniów w realiach XXI wieku przy wyborze dalszej ścieżki edukacji i na rynku pracyCele szczegółowe:
- Szczegółowa diagnoza psychologiczna i doradcza upodobań, zainteresowań i preferencji uczniów,
- Poznanie zasad funkcjonowania giełdy,
- Poznanie zasad inwestowania przez drobnych akcjonariuszy,
- Rozbudzenie postaw proprzedsiębiorczych
Obszar III - Współpraca szkoły z organizacjami i społecznością lokalną na rzecz rozwoju edukacji i aktywności obywatelskiej.Priorytet 1: Rozbudzanie aktywności obywatelskiej młodzieży na rzecz społeczności lokalnej.Cel ogólny: Pobudzanie i rozwijanie aktywności społeczności szkolnej na rzecz środowiska lokalnego.Cele szczegółowe:
- Rozwijanie wrażliwości młodzieży na potrzeby innych,
- Doskonalenie pracy wolontariuszy,
- Integracja społeczności szkolnej,
Priorytet 2: Współdziałanie społeczności szkolnej z instytucjami na rzecz rozwoju edukacji.Cel ogólny: Inspirowanie młodzieży do działań na rzecz rozwoju edukacji w środowisku lokalnym.Cele szczegółowe:
- Integracja społeczności szkolnej,
- Poznanie miejsc związanych kulturą i historią regionu,
- Rozbudzanie zainteresowań turystyką,
- Zapoznanie młodzieży z pracą przewodników turystycznych,
- Poznanie piękna ziemi łomżyńskiej i podlaskiej,
- Poznanie zasad organizacji wycieczki krajoznawczo-historycznej,
- Przekazanie młodzieży informacji o rodzajach funduszów i programach unijnych, możliwości ich wykorzystania,
- Pobudzenie postaw przedsiębiorczych wśród młodzieży.
Zadania realizowane w ramach Programu Rozwoju Szkoły
Lp.
|
Zadania |
Czas realizacji |
I.1.1. |
„Bliżej teatru” – warsztaty teatralno - edukacyjne |
XI 2007 – XII 2007 |
I.2.1. |
Zajęcia wyrównawcze
z języka angielskiego, niemieckiego, polskiego, matematyki |
X 2007 – I 2008 |
I.3.1. |
„Dbam o swoją sylwetkę” – warsztaty edukacyjno - sportowe |
X - XII 2007 |
I.3.2. |
„Ruch-muzyka-taniec na sportowo – przyjemnie i zdrowo” – warsztaty taneczno - edukacyjne |
druga połowa IX – pierwsza połowa XII 2007 |
I.3.3. |
„Rozwijam
i poznaję siebie” – warsztaty psychologiczno - edukacyjne |
II poł. IX 2007 |
II.1.1. |
Kasa fiskalna bez tajemnic – warsztaty szkoleniowe |
XI 2008 |
II.1.2. |
Bliżej urządzeń i oprogramowania IT - – warsztaty szkoleniowe |
X 2007 |
II.1.3. |
Rachunkowość
w nowoczesnym gospodarstwie rolnym i agroturystycznym – warsztaty szkoleniowe |
X 2007 |
II.1.4. |
Nowoczesny kadrowy – warsztaty szkoleniowe |
XI – XII 2007 |
II.1.5. |
Sam rozliczam swoje podatki -– warsztaty szkoleniowe |
XI 2007 |
II.1.6. |
Wakacje na sportowo - obóz sportowo – edukacyjny |
druga połowa VII 2007 |
II.2.1. |
Poznaj samego siebie – warsztaty psychologiczno - doradcze |
IX i X 2007 |
II.2.2. |
Zostań inwestorem giełdowym – wycieczka edukacyjna na GPW połączona z wykładami |
pierwsza połowa X 2007 |
III.1.1. |
Służąc innym pomagasz sobie – promocja wolontariatu wśród młodzieży na rzecz środowiska lokalnego |
IX-XII2007 |
III.2.1. |
Poznaj swój region – zainicjowanie działalności szkolnego klubu naukowego |
IX – X 2007 |
III.2.2. |
Euro z Brukseli pod Łomżę – warsztaty z zakresu znajomości funduszy europejskich |
IX – XII 2007 |
W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.
W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
- Analityki ruchu na naszych serwisach
- Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
- Personalizowania reklam
- Korzystania z wtyczek społecznościowych
Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).
W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.
Lista Zaufanych Partnerów
Wyrażam zgodę