Przejdź do treści Przejdź do menu
sobota, 21 grudnia 2024 napisz DONOS@

Przedsiębiorcy w walce po euro

Ponad ćwierć miliarda złotych chcieliby na dofinansowanie swoich przedsięwzięć pozyskać biznesmeni z województwa podlaskiego ze środków europejskich. Na konkurs w ramach działania 1.4 Wsparcie inwestycyjne przedsiębiorstw Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013 złożono ponad 330 wniosków. Już wiadomo, że nie wszyscy chętni otrzymają dotację

Jak poinformował Urząd Marszałkowski w Białymstoku w ramach konkursu wpłynęły 335 wnioski, w tym na poddziałanie adresowane do mikroprzedsiębiorstw - 179, a dla małych i średnich przedsiębiorstw – 144. W przypadku mikroprzedsiębiorstw ogólna wartość projektów wynosi ponad 158 mln zł, z tego wartość dofinansowania o która ubiegają się przedsiębiorcy blisko 95 mln zł. Niestety Urząd Marszałkowski na ten cel ze środków dotacji rozwojowej przeznaczył tylko 11,44 mln euro czyli około 40 mln zł.
Jeszcze większa rywalizacja o unijne pieniądze rozegra się pomiędzy projektami zgłoszonymi przez małe i średnie przedsiębiorstwa.  Tu ogólna wartość wszystkich zgłoszonych projektów wynosi ponad 316 mln zł, a wartość spodziewanego dofinansowania to 131,5 mln zł.  W tym wypadku przeznaczone przez urząd pieniądze na wsparcie inwestycyjne przedsiębiorstw ograniczono do kwoty ok. 50 mln zł.  
Już wiadomo, że nie wszyscy chętni otrzymają dotację. Po pierwsze jest za mało pieniędzy, a po drugie trzeba spełnić wszystkie wymagania. Tymczasem już na wstępie odrzucono 12 wniosków ze względu na złożenie ich po terminie.

 
 

W celu świadczenia przez nas usług oraz ulepszania i analizy ich, posiłkujemy się usługami i narzędziami innych podmiotów. Realizują one określone przez nas cele, przy czym, w pewnych przypadkach, mogą także przy pomocy danych uzyskanych w naszych Serwisach realizować swoje własne cele i cele ich podmiotów współpracujących.

W szczególności współpracujemy z partnerami w zakresie:
  1. Analityki ruchu na naszych serwisach
  2. Analityki w celach reklamowych i dopasowania treści
  3. Personalizowania reklam
  4. Korzystania z wtyczek społecznościowych

Zgoda oznacza, że n/w podmioty mogą używać Twoich danych osobowych, w postaci udostępnionej przez Ciebie historii przeglądania stron i aplikacji internetowych w celach marketingowych dla dostosowania reklam oraz umieszczenia znaczników internetowych (cookies).

W ustawieniach swojej przeglądarki możesz ograniczyć lub wyłączyć obsługę plików Cookies.

Lista Zaufanych Partnerów

Wyrażam zgodę